آغاز عملیات آزادسازی ۴۵ هزار مترمربع از حریم رودخانه بشار و منابع طبیعی یاسوج

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات آزاد سازی ۴۵ هزار مترمربع از حریم رودخانه، راه و منابع طبیعی یاسوج آغاز که ۳ هکتار از این مقدار واقع در بستر و حریم رودخانه بشار و ۱۵ هزار مترمربع نیز به صورت غیرمجاز در کنار طرح‌های مجوز دار تصرف شده است.

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با میزان با بیان اینکه برخورد قضایی و قانونی با متصرفان به انفال در استان ادامه خواهد یافت، افزود: عملیات آزاد سازی ۴۵ هزار مترمربع از حریم رودخانه، راه و منابع طبیعی رودخانه بشار یاسوج آغاز شده است.
وی گفت: رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی در بستر رودخانه‌ها و حریم راه‌ها در همه نقاط استان انجام خواهد شد.

ملک حسینی در ادامه بیان کرد: رفع تصرف در نقاطی از استان که تصرفی در حوزه منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها و حریم راه‌ها صورت گرفته، با اولویت بندی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دستگاه قضا با قاطعیت با متخلفین و متجاوزان به منابع ملی برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۴۵ هزار مترمربع از حریم رودخانه، راه و منابع طبیعی آزاد سازی می‌شود اظهار کرد: ۳ هکتار از این مقدار واقع در بستر و حریم رودخانه بشار و ۱۵ هزار مترمربع نیز به صورت غیرمجاز در کنار طرح‌های مجوز دار تصرف شده است.

ملک حسینی با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به همه نسل بشر امروز و آینده خواهد بود به متصرفان این عرصه‌ها هشدار داد و تصریح کرد: ادارات متولی آب، منابع طبیعی به موجب قانون می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تصرف در حوزه‌ی کاری خود، بدون نیاز به حکم قضایی نسبت به رفع تصرف اقدام نمایند.