اعتراض شاکیان “رامک خودرو”؛ چرا حکم دادگاه برای تحویل خودروها اجرا نمی‌شود؟

شاکیان شرکت “رامک خودرو” به‌منظور اعتراض به آنچه اجرا نشدن حکم دادگاه عنوان می‌کنند، مقابل مجتمع قضایی شهید مفتح تجمع کردند.

 

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، طی سال‌های 95 و 96 جمعی از هموطنان‌ برای خرید و واردات خودروی “تیوولی” به سایت‌ها و نمایندگی‌های “رامک‌ خودرو” مراجعه کردند و پس از تکمیل وجه، طبق دعوتنامه قرار شد بعد از 20 روز خودروی خود را تحویل بگیرند. حالا بیش از سه سال می‌گذرد ولی خبری از خودروهای خریداری شده نیست!

بر این اساس خریداران طرف قرارداد با رامک خودرو، شکایت خود را در مجتع قضایی شهید مفتح مطرح کردند تا اینکه دادگاه رأی خود را به نفع شکات صادر کرد. بنابراین 108 نفر حکم قطعی گرفتند تا خودروی خود را تحویل بگیرند و حتی اسامی خریداران به عنوان مالک خودروهای وارداتی به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده معرفی شد.

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و نیز قضات در احکام به وضوح رأی داده‌اند که خریداران نباید وجه اضافه‌ای را برای تحویل خودروی خود پرداخت کنند که این به مذاق رامک خودرو خوش نیامده و این شرکت خواستار این است که قیمت خودرو به‌روز محاسبه شود.

تجمع برای احقاق حق

با توجه به تحویل نشدن خودروها، روز گذشته تجمعی از سوی جمعی از خریداران شرکت رامک خودرو در مجتمع قضایی شهید مفتح برگزار شد.

خانم اشرف رهنما، یکی از نمایندگان شاکیان شرکت رامک خودور در این باره به تسنیم گفت: این تجمع در اعتراض به ممانعت از اجرای حکم دادگاه و تحویل خودروها به ما برگزار شد. متأسفانه دادستانی تهران مقابل اجرای حکم قرار گرفته است. در حالی این خواسته مطرح شده که سود مشارکت سالانه 16 درصد را به نرخ زمان قرارداد محاسبه می‌کنند ولی برای تحویل ماشین، صحبت از دلار به نرخ روز را به‌میان می‌کشند.

وی افزود: یک شکایت کیفری هم مطرح بوده که قاضی دادگاه حکمی برای آن صادر کرده‌ و دادستانی گویا با استناد به آن اجازه تحویل خودروها را نمی‌دهد در حالیکه شکایت ما حقوقی بوده و از منظر دیگری باید به آن پرداخته شود.

رهنما ادامه داد: بیش از 30 تن از شاکیان شرکت رامک خودرو در این مجتمع قضائی جمع شدیم و خواسته ما این است که رأی دادگاه حقوقی اجرا شود. ما بر اساس این رأی حکم توقیف اموال را گرفتیم و ماشین‌ها را در بندرعباس توقیف کردیم.

وی ادامه داد: بعد از توقیف خودروها، رامک خودرو آنها را به پارکینگ گمرک تهران و بعد به یک پارکینگ خصوصی انتقال داد که با توجه به رأی دادگاه، این ماشین‌ها را به پارکینگ مجتمع قضائی شهید مفتح منتقل کردیم اما الان به ما که مالکان آنها هستیم، تحویل نمی‌دهند.