تشریح جزییات فاز نخست سامانه گزارشگری فساد سازمان بازرسی کل کشور/ حتی همکارانی که گزارش‌ها را رسیدگی می‌کنند از نام گزارشگر فساد مطلع نیستند/ برای گزارش‌هایی که موجب جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال شود تشویق‌هایی را درنظر گرفته‌ایم

خبرگزاری میزان- رییس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما به تشریح جزییات فاز نخست سامانه گزارشگری فساد سازمان بازرسی کل کشور پرداخت.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به رونمایی از فاز نخست سامانه گزارشگری فساد سازمان بازرسی کل کشور، در بخش خبری ۲۱ اظهار کرد: شهروندان از نتیجه پیگیری گزارش‌های ثبت شده در سامانه گزارشگران فساد مطلع می‌شوند؛ هرگزارشی که شهروندان در سامانه ثبت کنند شناسه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد و قابل رهگیری است.

وی افزود: قطعا اطلاعات کسانیکه گزارش ثبت می‌کنند محرمانه است؛ حتی همکارانی که گزارش‌ها را رسیدگی می‌کنند از نام گزارشگر فساد مطلع نیستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: برای گزارش‌هایی که به نتیجه برسد و موجب جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال شود تشویق‌هایی را درنظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور یک سازمان کارشناسی و غیرسیاسی است که براساس مستندات اظهارنظر می‌کند؛ حتی گزارشی که منجر به کشف فساد شود در مرحله نهایی و پس از صدور رای نهایی مرجع قضایی [آن هم درصورتیکه شرایط اعلام را داشته باشد]اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان گفت: تمام این مراحل محرمانه خواهد بود. اصلا نگاه سیاسی نداریم و اجازه نخواهیم داد از سازمان بازرسی به‌عنوان اهرمی برای اهداف و مطامع سیاسی استفاده شود.