مدافع حقوق عامه‌ای که تحسین رییس عدلیه را برانگیخت/حل مشکل ۴۰ ساله با ورود مدعی العموم

خبرگزاری میزان- جانشین معاون دادستان مشهد با تشریح اهم اقدامات انجام شده در حوزه حقوق عامه به پایان مازوت سوزی نیروگاه طوس مشهد اشاره کرد.

خبرگزاری میزان – شنبه هفته جاری همزمان با ۲۵ مردادماه آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این آیین، از اقدامات ارزنده فرزاد بهشتی توندری، جانشین معاون دادستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکز استان خراسان رضوی در حوزه مدافعان حقوق عامه تقدیر شد.

دراین راستا با بهشتی توندری به گفت‌وگو نشستیم تا اهم اقدامات انجام شده در حوزه حقوق عامه را تشریح کند.

جانشین معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با میزان خاطرنشان کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به پیگیری حل موضوع وضعیت جذامیان در آسایشگاه محرابخان است که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته سبب شد تا این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند؛ همچنین واحد‌های محل سکونت آن‌ها نیز تعمیر شد و برای افرادی که توان پخت و پز ندارند تهیه روزانه دو وعده غذای گرم تهیه می‌شود و ساخت واحد‌های مناسب برای این افراد جهت حل مشکل ۴۰ ساله شهر در دست پیگیری قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به پایان مازوت سوزی نیروگاه طوس مشهد گفت: از مهرماه سال ۱۳۹۸ با پیگیری و برگزاری جلسات در تهران و با حضور معاونان وزارتخانه‌های نفت و نیرو مازوت سوزی نیروگاه طوس مشهد پایان یافت و یکی از مشکلات اساسی استان خراسان رضوی به سرانجام رسید.

بهشتی توندری در ادامه اظهار کرد: کارگروه ویژه جرایم آموزشی استان خراسان رضوی در راستای پیشگیری از جرایم در حوزه آموزش استان و جلوگیری از جعل مدرک تشکیل شد که در نتیجه آن ۲۰ مورد بازدید در سال ۱۳۹۸، شش بازدید مشترک دستگاه‌ها و ۱۰ مورد پلمپ مراکز متخلف صورت گرفت.
جانشین معاون دادستان مشهد با اشاره به ساماندهی پسماند‌های پزشکی مشهد مقدس بیان کرد: این اقدام به نحوی صورت گرفت که در حال حاضر ۱۲۳۱ مطب و ۱۳۰ درمانگاه و ۸۲ آزمایشگاه نسبت به بی خطر سازی و مدیریت پسماند خود از طریق انعقاد قرارداد با شرکت‌های بخش خصوصی اقدام می‌کنند.