ملاحظات مسئولان برخی استان‌ها مانع مبارزه با قاچاق دام زنده است

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات از وجود برخی ملاحظات مسئولین استانی برای مقابله با قاچاق دام زنده خبر داد.

 

سیدعبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم گفت: در حوزه قاچاق دارو و دام زنده، تعداد پرونده‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی خیلی زیاد نیست؛ هرچند قاچاق در این دو حوزه به وفور انجام می‌شود.

وی افزود: برای اینکه سازمان تعزیرات حکومتی بتواند به این حوزه ورود کند، نیازمند دریافت گزارش‌های قانونی و رسمی هستیم. اما گزارش زیادی از نیروهای مرزبانی در خصوص قاچاق دام زنده و یا گمرک که مرزبان اقتصادی است درباره قاچاق دارو به دست ما نمی‌رسد.

اجتهادی ادامه داد: قاچاقچیان دام زنده در پوشش فعالیت روستائیان و عشایر دام را به نقطه صفر مرزی می‌برند و هرگاه با ممانعت‌های انتظامی برای خروج دام مواجه می‌شوند، مدعی می‌شوند این که دام‌ها برای روستائیان و عشایر است و به این ترتیب اقدامات خود را به سرانجام می‌رسانند.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت: بر این اساس حجم گزارش‌های دریافتی در حوزه قاچاق دام زنده و به تبع آن تعداد پرونده‌ها هم کم است.

اجتهادی در پایان درباره علت کم بودن حجم گزارش‌ها در این باره اظهار کرد: وجود برخی ملاحظات در مسئولین استان‌ها مانع از رسیدگی به موضوع قاچاق دام زنده به عراق است.