آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار شد/ ظرفیت پذیرش ۷۰۰۰ نفر در صورت کسب حدنصاب نمره

آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه چهارم مهر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد؛ سقف ظرفیت پذیرش وکیل در آزمون امسال مرکز وکلای قوه قضائیه ۷ هزار نفر از سوی این مرکز اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ امسال 85 هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه ثبت‌نام کرده بودند. آزمون کتبی وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در 130 سؤال تستی طراحی شده بود و داوطلبان 150 دقیقه فرصت داشتند تا به این سؤالات پاسخ دهند.

سقف ظرفیت پذیرش وکیل در آزمون امسال مرکز وکلای قوه قضائیه 7 هزار نفر از سوی این مرکز اعلام شده است که ممکن است در صورت عدم کسب نصاب نمره، پذیرش نهایی در سال جاری کمتر از این تعداد باشد.

این آزمون دو مرحله دارد؛ کتبی و شفاهی؛ قبولی در مرحله کتبی فقط به معنای قبولی در یک مرحله از آزمون است و هیچ حقی را برای داوطلب ایجاد نمی‌کند؛ شرط قبولی نهایی علاوه بر احراز نمره در هر دو مرحله کتبی و شفاهی، احراز صلاحیت عمومی داوطلب هم هست.

طبق قانون در صلاحیت عمومی از پزشکی قانونی، واحد سجل کیفری، واجا، وزارت علوم و سازمان نظام وظیفه و … استعلام می‌شود.

گفتنی است، مرکز وکلای قوه قضائیه از چند‌‌ ماه قبل منابع آزمون را اعلام کرده بود و سایت “عدالتخانه” و هفته‌نامه “حامی عدالت” برای عادلانه‌تر کردن فرآیند پذیرش وکیل، کلاس‌ها و خلاصه منابع آزمون را با قیمت بسیار اندک در دسترس عموم قرار داده بود و داوطلبان می‌توانستند با مراجعه به سایت مرکز و عدالت‌خانه از این دو منبع استفاده کنند.

همچنین انتشارات “پژواک عدالت” یک مجموعه 12 جلدی از منابع آزمون منتشر کرده است که جلد دوم تا هفتم آن به علاوه کتاب متون فقه، منابع اعلام شده آزمون بود.

مرکز وکلای قوه قضائیه زمان اعلام نتایج آزمون وکالت این مرکز در سال 99 را حداکثر تا 2 ماه آینده اعلام کرده است.