ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱شرکت‌های دولتی و بانک‌ها

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرا ابلاغ شد.

در راستای اجرای جزء (۳ـ۱) بند (ی) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت ابلاغ شد.

شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلفند طبق زمانبندی مصرح در بخشنامه نسبت به ورود و ارسال اطلاعات عملکرد سال ۱۳۹۹، عملکرد شش‌ماهه سال ۱۴۰۰، و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ خود با رعایت کامل سرفصل‌های بودجه‌ای در سامانه جامع بودجه اقدام کنند.
آنچه دیگران می خوانند

تمامی سازمان‌های توسعه‌ای موضوع ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و شرکت‌های دولتی موضوع ماده چهار قانون محاسبات عمومی کشور و همچنین شرکت‌ها و موسسات دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است از جمله شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه، بانک مرکزی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت‌های تابعه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایرانی و شرکت‌های تابعه که پس از این شرکت، دولتی نامیده می‌شوند مکلفند در چارچوب سیاست‌ها و ضوابط و مطابق با زمان‌بندی مندرج در این بخشنامه و رعایت کامل دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه پیوست آن، بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ خود را پس از تصویب مجامع عمومی/ شوراهای عالی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کنند.

سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است در صورت عدم دریافت بودجه پیشنهادی، بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ را برای شرکت‌های دولتی منظور کند.