اختصاص بخشی از منابع بانک کشاورزی به اجرای طرح الگوی کشت

بخشی از منابع بانک کشاورزی در قالب تسهیلات به اجرای طرح الگوی کشت اختصاص خواهد یافت.

به گزارش بازار نقل از پایگاه وزارت جهاد کشاورزی، فرشید فرخ‌نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: وظیفه اصلی بانک کشاورزی، تامین مالی بخش کشاورزی و حمایت از تولید است و از این رو تلاش می‌کنیم متناسب با وضعیت منابع و مصارف بانک، تسهیلاتی را به اجرای طرح الگوی کشت اختصاص دهیم.

فرخ‌نژاد اظهار داشت: دغدغه ما به عنوان بانک کشاورزی این است که منابع مالی به طور بهینه و در جای درست مصرف و به موقع وصول شود و پرداخت تسهیلات در چارچوب زنجیره تامین، الگوی کشت و کشت قراردادی محصولات کشاورزی، کمک می‌کند که این دغدغه برطرف شود.

وی با بیان این که کاهش مطالبات غیرجاری، کاهش انحراف منابع و افزایش کارایی از دیگر دغدغه‌های امور بانکی در اختصاص منابع است، تصریح کرد: در این روش تأمین مالی، این دغدغه‌ها برطرف خواهد شد و با وصول به موقع مطالبات، این چرخه و زنجیره ادامه می‌یابد و افراد بعدی نیز می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

فرخ‌نژاد گفت: کارشناسان ما همواره در کارگروه‌ها و جلسات وزارت جهاد کشاورزی، شرکت می‌کنند و از این پس نیز در این جلسات حضور خواهند یافت و به اجرای طرح‌های کشاورزی متناسب با ظرفیت‌های بانک و منابع موجود در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و دولت کمک خواهیم کرد.