افزایش قیمت انواع سکه و طلا با رشد بهای انس جهانی طلا

تهران- ایرنا- قیمت سکه امروز (دوشنبه، نهم اسفندماه) در بازار تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان افزایشِ قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان شد.

اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۹۰۱ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی طی چند هفته گذشته کاهشی بود و در نتیجه تاثیر مستقیم بر کاهش بهای فلز زرد در داخل کشور داشت. اما از روز پنجشنبه با حمله روسیه به اوکراین انس جهانی طلا رشد ۶۹ دلاری داشت که در نتیجه آن قیمت انواع سکه و طلا در این روز افزایشی بود. امروز نیز با افزایش بیش از ۱۲ دلاری انس جهانی دوباره شاهد رشد بهای انواع سکه و طلا در داخل کشور بودیم.