امکان خرید ارز از ۴۰ شعبه بانکی

معاون اداره صادرات بانک مرکزی گفت: عرضه ارز، راه اندازی سامانه برخط و دخالت دادن شعب منتخب بانکی از اقدامات بانکی مرکزی برای مدیریت بازار ارز است.

به گزارش بازار، بهزاد لامعی؛ معاون اداره صادرات بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: برای مدیریت تقاضایی که وارد بازار شد و هیجانی هم بود، عرضه ارز در بازار متشکل ارزی و عرضه در سامانه نیما با قدرت افزایش پیدا کرد. ضمن اینکه صف‌هایی که در برابر صرافی‌ها در اثر هیجانات شکل گرفته بود با دو اقدام در هفته جاری مدیریت شد.

وی درباره این دو اقدام بیان کرد: سامانه برخط برای اینکه مردم به سهولت و راحتی بتوانند اقدام به نوبت گیری کنند، راه اندازی شد و خریداران در صرافی‌ها براساس زمان درنظر گرفته شده، می‌توانند ارز را به سرعت و سهولت خریداری کنند.

معاون اداره صادرات بانک مرکزی در ادامه افزود: کار بعدی دخالت دادن شبکه بانکی بود. چهل شعبه ارزی منتخب بانک‌ها را وارد بازار ارز کردیم که در واقع از روز گذشته به طور مشخص با قدرت کار می‌کنند و نیازهای مردم برای ارز سهمیه ای را پاسخ می دهند و به دنبال بحث سپرده گذاری ارزی نیز هستیم.

لامعی در این خصوص تاکید کرد: اوراق سکه بانک مرکزی اثرات پولی دارد، نباید فقط یک قسمت آن را دید. دغدغه بانک مرکزی بدون شک حفظ ارزش پول، ثبات در بازار ارز و کاهش نگرانی است.