انواع وام بانک کشاورزی برای بانوان

بانک کشاورزی در صورت داشتن منابع مالی داخلی، به تمامی بانوان کشور در قالب طرح «بانوی ایرانی» وام اعطا می‌کند. مبلغ این تسهیلات و رقم اقساط آن با توجه به میزان سپرده بانوان متفاوت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در حال حاضر یکی از ضرورت‌های مهم زندگی زنان در جامعه، آشنایی این گروه با خدمات متفاوت بانکی و استفاده از تسهیلات است. آشنایی کامل بانوان با انواع تسهیلات بانکی و دسترسی آسان آن‌ها به منابع اعتباری، رفاه خانواده را افزایش می‌دهد.

بانک کشاورزی طی سال‌های فعالیت خود با توجه به این موضوع، سعی کرده است دسترسی راحت بانوان شهری و روستایی سراسر کشور را به انواع تسهیلات بانکی فراهم کند و باعث افزایش سهم آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی کشور شود. طرح بانوی ایرانی هم با هدف گسترش اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی لازم برای زنان، کمک به اقشار آسیب پذیر و فقرزدایی از جامعه بانوان کشور تدارک دیده شد.
شرایط موردنیاز طرح تسهیلاتی بانوی ایرانی

طبق اطلاعات موجود در وبسایت بانک کشاورزی، زنان کشور برای درخواست این نوع تسهیلات باید در یکی از شعب این مجموعه حساب سپرده سرمایه گذاری بانوی ایرانی افتتاح کنند. بانک کشاورزی در صورت داشتن منابع مالی لازم، این تسهیلات را در قالب عقد مرابحه به بانوان واجد شرایط ارائه می‌دهد.

حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات 24 ماهه است. سقف نرخ تسهیلات هم 18 درصد است که با توجه به مدت سپرده گذاری و زمان بازپرداخت و همچنین نسبت مبلغ وام به سپرده تغییر می‌کند. به عنوان مثال در صورتی که از مدت زمان سپرده گذاری چهار ماه گذشته باشد و بانک 70 درصد مبلغ سپرده گذاری را به فرد متقاضی وام دهد، در این صورت وام گیرنده باید اقساط را با نرخ 14 درصد، در مدت زمان 12 ماه به بانک پرداخت کند.