بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روز رسانی کرد

بانک مرکزی اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بانک مرکزی در راستای اجرای بخش 1 بند د- احکام تنظیمی تبصره 16- تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال 1401 کل کشور مصوبه به شماره 715/114504 مورخ 29 اسفندماه سال 1400 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به آمار منتشر شده در تاریخ 31 فروردین ماه سالجاری ، اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اغلب تسهیلات دریافت شده در راستای تولید و سازندگی در کشور مصرف شده و انتشار اسامی در گزارش پیش رو تنها به منزله دریافت تسهیلات و تعهدات کلان از شبکه بانکی می‌باشد که عموم آنها در موعد مقرر بازپرداخت شده است.

بر همین اساس فهرست «تسهیلات کلان» و «تسهیلات غیرجاری» هر بانک را می‌توان مشاهده کرد.

به استناد فصل اول ماده 1 بند 1-8- آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره 92/2442553 مورخ 1392/08/16، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی/ایجاد شده به/برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل 10 درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد. این حد برای شعبه بانک خارجی، 3 درصد مجموع دارایی‌های شعبه می‌باشد» اطلاق می‌شود.

اطلاعات مابقی بانک ها نیز پس از بررسی های کارشناسی و دریافت اطلاعات کامل تر از بانک‌ها و صحت سنجی، در آینده نزدیک منتشر می‌شود.