با داشتن این شرایط این وام 400 میلیونی را سه روزه دریافت کنید

آئینی:در طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی و احداث مسکن در بافت های فرسوده سالی ۱۵۰هزار واحد دیده شده است یعنی باید ۱۰ برابر سال های قبل باید کار انجام شود.

مقرر است تا ۳۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی دو سال نوسازی شود.

به طور متوسط در کشور به ازای نوسازی هر واحد فرسوده در کشور حداقل ۳ واحد تولید خواهد شد.

تسهیلاتی که به نوسازی واحدها پرداخت می شود به چه صورت است

آئینی: پرداخت تسهیلات نوسازی به ۸ هزار واحد در بافت فرسوده به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.

در نوسازی بافت فرسوده، مالکیت و زمین و سرمایه از آن مردم است و باید فضایی ایجاد شود که خودشان وارد کار شوند و با بسته های تشویقی موثر، این امر امکان پذیر می شود. بسته تشویقی جامع در ۳ بخش تعریف شده است  اول بسته تشویقی شهرسازانه ، دوم بخش تسهیلات به معنی تسهیل اموری  مثل صدور پروانه ساخت و سوم بخشی مالی و وام بانکی  است.

تسهیلات مالی  تا ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود، این تسهیلات به گونه‌ای است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸درصد و اگر تسهیلات دیگری نیز لازم باشد با همان نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده اعطا می‌شود.

میزان تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها هم ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات چه شرایطی باید داشته باشند؟

آئینی:  همه افرادی که در بافت فرسوده اقدام به ساخت مسکن می‌کنند مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند . اولویت پرداخت با افرادی است که در سامانه ثبت نام کردند و طرح آن‌ها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

متقاضیان دریافت تسهیلات یا افرادی که اقدام به دریافت پروانه و ساخت پروژه‌ای کرده‌اند می‌توانند درخواست خود را در سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ثبت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان