تاکید بر ضرورت شفافیت صورت‌های مالی بانک‌های دولتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌های دولتی در مقاطع زمانی کوتاه‌تر مانند گزارش‌های فصلی گفت: این امر موجب می‌شود که مدیریت در شرکت‌های دولتی علنی و شفاف باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی یکتاپرس، مهدی طغیانی درباره ضرورت شفافیت صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی گفت: هدف از انتشار گزارش‌های مالی و شفافیت، فشار تخصصی به مدیران میانی و بالادست برای جلوگیری از تداوم اقداماتی است که موجب وضعیت کنونی شبکه بانکی شده است در واقع اگر این گزارش‌های مالی منتشر نمی‌شد، زیان‌ده بودن تداوم داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی انتشار گزارش‌های مالی بانک ملی را نقطه عطفی برای تغییر دانست و افزود: بانک ملی با تجدید ارزیابی زیان‌دهی را جبران کند یا تدابیری دیگری برای این موضوع اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه انتشار گزارش مالی نه فقط برای بانک‌ها بلکه برای تمامی شرکت‌های دولتی ضروری بوده و منابع آن بسیار بیشتر از مضرات است، اضافه کرد: با تحقق این مهم عملکرد‌ها در محیطی تخصصی، قابل نقد و ارزیابی خواهد بود که پیش از این، این امکان فراهم نبود و مراکز تخصصی مانند دانشکده‌های اقتصادی، متخصصان امور بانکی و… از اتفاقاتی که در بانک‌ها رخ می‌داد، بی‌اطلاع بودند.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با تحقق شفافیت در مدیریت شرکت‌های دولتی، عملکرد مدیران نیز قابل ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم انتشار گزارش‌های مالی در مقاطع زمانی کوتاه‌تر مانند گزارش‌های فصلی نیز رخ دهد و به رسم و سنتی جدید تبدیل شود، زیرا این امر موجب می‌شود که مدیریت در شرکت‌های دولتی تاریکخانه‌ای نبوده و علنی و شفاف باشد.

انتهای پیام/