تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن به واحدهای تولیدی افزایش یافت

بوشهر – مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: امسال تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن به واحدهای تولیدی 30 درصد افزایش یافته است.

حسین مهری روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح اسکله صادراتی شن و ماسه در گفت وگو با ایرنا در شهرستان دیر استان بوشهر افزود: سال گذشته بانک صنعت و معدن ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی در کشور پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان تسهیلات پرداختی ۵ درصد سرمایه در گردش بوده است، گفت: امسال هم با افزایش ۳۰ درصدی به این اعتبار تحولی در چرخه تولید ایجاد خواهد شد

.مدیر عامل بانک صنعت و معدن در ارتباط با سال رونق تولید افزود: تامین سرمایه در گردش اولویت اصلی این بانک است و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه برنامه داریم تامین سرمایه پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: راهکار بانک صنعت و معدن برای کاهش مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی این است که به طور مستمر بازدیدهای میدانی خود ادامه دهد تا مواردی که به بانک مربوط است، برطرف شود.

مهری ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید بانک صنعت و معدن ۳۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۳۰ طرح بزرگ و متوسط تولیدی و صنعتی در استان بوشهر پرداخت کرده است که ۱۲ پروژه آن به بهره برداری رسیده و ۱۸ پروژه دیگر بین ۱۱ تا ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: عمده تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها ارزی و از منابع داخلی و صندوق توسعه ملی بوده و به عنوان موتور محرکه برای اقتصاد این استان خواهد بود.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در سفر روز شنبه در طرح‌های اهتمام جم، شرکت شیمایی صدف، طرح پتروشیمی هنگام در منطقه عسلویه و طرح اسکله صادراتی شن و ماسه گروه ۲۷۱۸ شهرستان دیر بازدید بعمل آورد.