تقویت همکاری‌های بانکی برای ارتقای سطح مناسبات تجاری ایران و گرجستان ضروری است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار خاندوزی با سفیر گرجستان در تهران، بر ضرورت تقویت همکاری های بانکی برای ارتقای سطح مناسبات تجاری ایران و گرجستان اشاره کرد و گفت: تسهیل همکاری های بانکی، پیش نیاز مهمی برای افزایش سطح تبادلات تجاری دو کشور است که باید با گفتگوی مقامات بانکی دو طرف مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ملت بیدار:

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، سیداحسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۲ تیر ماه) با یوسیب چاخواشویلی سفیر گرجستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

خاندوزی در ابتدای این دیدار با اشاره به تشکیل پارلمان جدید گرجستان و تبریک به این مناسبت، گفت: امیدواریم در دوره فعالیت پارلمان جدید گرجستان، شاهد تقویت روابط پارلمانی و تسهیل همکاری های فیمابین باشیم.

وی در ادامه با ابراز ناخرسندی از سطح پایین روابط اقتصادی دو کشور افزود: سطح تبادلات اقتصادی دو کشور نسبت به ظرفیت‌های موجود راضی کننده نیست، مسؤلان دو کشورباید اهتمام بیشتری نسبت به تسهیل فضای همکاری ها برای تجار و فعالان تجاری داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای تجار ایرانی جهت صادر کردن برخی از محصولات و تولیدات خود از جمله سیمان، قیر و میلگرد به گرجستان، ابزار امیدواری کرد که با مساعدت دولت این کشور شاهد رفع موانع موجود بر سر راه آنها باشیم.

خاندوزی در پایان بر ضرورت تقویت همکاری های بانکی برای ارتقای سطح مناسبات تجاری ایران و گرجستان اشاره کرد و گفت: تسهیل همکاری های بانکی، پیش نیاز مهمی برای افزایش سطح تبادلات تجاری دو کشور است که باید با گفتگوی مقامات بانکی دو طرف مورد توجه جدی قرار گیرد.

امیدواریم مشکلات تجار ایرانی برای صادرات کالا به گرجستان سریعتر مرتفع شوند

یوسیب چاخواشویلی سفیر گرجستان در تهران نیز در ابتدای این دیدار از حضور در مجلس شورای اسلامی و تداوم گفتگوهای پارلمانی ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت همکاری های دو پارلمان در دوره ی پیش رو تاکید نمود.

مطالعه کنید وزیر کشور ۸ تیرماه برای ارائه توضیحات پیرامون انتخابات در کمیسیون امورداخلی حاضر می‌شود
وی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی گرجستان گفت: آمادگی داریم با عادی شدن شرایط کرونایی به سرعت به شرایط قبل از همه گیری و تقویت روابط اقتصادی فیمابین برگردیم.

سفیر گرجستان در تهران در پایان با اشاره به بازار رقابتی کشورش گفت: جز چند مورد محدود، هیچ مانعی برای واردات به گرجستان وجود ندارد لذا امیدواریم مشکلات تجار ایرانی برای صادرات کالا به گرجستان سریعتر مرتفع شوند./