توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره دیر اجرا شدن حکم اعدام عوامل بمب گذاری ده سال پیش مهاباد

خبرگزاری میزان- سخنگوی قوه قضاییه در گفتگو با بخش خبری ۲۱، درباره علت تاخیر در اجرای حکم اعدام عوامل بمب گذاری ده سال پیش مهاباد صحبت کرد.

خبرگزاری میزان – غلامحسین اسماعیلی با حضور در بخش خبری ۲۱ در خصوص علت تاخیر در اجرای حکم اعدام عوامل شهادت ۱۲ هموطن کرد و آذری‌زبان گفت: پرونده دارای متهمان دیگری بود که فراری بودند و کماکان فراری هستند. تلاش‌های زیادی شد تا بلکه تمامی عوامل این جنایت تروریستی [که موجب شهادت ۱۲ زن و کودک شد] دستگیر شوند تا همه آن‌ها مجازات شوند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود: پس از اطلاع از فرار آن‌ها از کشور و مایوس شدن از دستگیری متهمان فراری محاکمه متهمان دستگیر شده انجام شد. پرونده در دو مرحله به دیوان عالی کشور ارسال شد؛ یک مرتبه دیوان عالی کشور دستور تکمیل تحقیقات و بررسی‌های جانبی را صادر کرد و پس از تحقیقات تکمیلی نهایتا حکم صادره از دادگاه استان آذربایجان غربی به تایید دیوان عالی کشور رسید.

اسماعیلی گفت: دو مرحله پرونده به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه ارسال شد. در هر دو مرحله باحضور اعضای کمیسیون عفو، بررسی‌های جامع انجام شد و به جهت جنایت هولناک صورت گرفته این افراد مستحق عفو و تخفیف مجازات ندانستند. این فرآیند باعث طولانی شدن رسیدگی و فراهم شدن مقدمات اجرای حکم شد. نهایتا امروز در استان آذربایجان غربی حکم قانونی این دو تروریست وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب به مرحله اجرا درآمد.