خداییان: نظارت بر نیروی انسانی نباید به گزینش بدو ورود محدود شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزینش در بدو ورود به دستگاه را کافی ندانست و افزود: هسته گزینش باید حین خدمت یک فرد نیز همراه او باشد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خدائیان در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید هسته گزینش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن اشاره به این موضوع که نیروی انسانی نقش مهمی در اداره سازمان و پیشبرد اهداف آن دارد گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در دستگاه‌ها باعث افزایش سرعت و دقت در کارها و تسهیل امور شده است، اما این موضوع از اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف سازمانی نمی کاهد.

وی گفت: نیروی انسانی موتور محرکه هر دستگاهی است و اگر نیروی انسانی متعهد و متخصص نباشد موجب کندی کار در دستگاه می شود و باید بر اساس ضوابط و با دقت بسیار نیرو برای دستگاهها جذب شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت گزینش بر اساس آیات قرآنی و احادیث اظهار داشت: برای انتخاب افراد در شغلهای مختلف می بایست از معیارهای قرآنی و احادیث استفاده شود زیرا این افراد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشغول بکار خواهند شد و باید بهترین و اصلح ترین افراد باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزینش در بدو ورود به دستگاه را کافی ندانست و افزود: هسته گزینش باید در حین خدمت یک فرد نیز همراه او باشد تا اگر خدای نکرده زمینه انحرافی در شخصی ایجاد شد با هدایت و تذکر به همکار به سرعت جلوی آن خطا گرفته شود و نگذاریم تا جرمی انجام شود و بعد به آن رسیدگی کنیم.

معاون رئیس قوه قضائیه نیروی انسانی را سرمایه های هر کشور و دستگاهی دانست و بیان داشت: شاید با تذکر به موقع هسته گزینش از بسیاری انحرافات و خطاها جلوگیری شود و از تشکیل بسیاری از پرونده ها در هسته گزینش جلوگیری می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور و دبیر هیات مرکزی گزینش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را سازمانی مهم دانست که صیانت از حقوق مردم را بر عهده دارد، و افزود: این سازمان هم در قوه قضائیه به جهت کاهش پرونده ها در دادگاهها و هم در جامعه به جهت حفظ حقوق مردم دارای تاثیرگذاری بسیاری است.

وی ضمن بیان این موضوع که به منظور جلوگیری از انحرافات و خطاها باید از خود سازمان هم صیانت شود تا زمینه بروز هر گونه انحراف گرفته شود اظهار داشت: مسئله معیشت کارکنان نیز دارای اهمیت است و اگر کارمندان از نظر مالی تامین باشند از بسیاری خطاها و اشتباهات جلوگیری می شود.

رئیس دیوان عالی کشور برخورد با متخلف را مرحله آخر دانست و بیان داشت: می توان با فرهنگ سازی، تذکر و ترغیب به تقوا در خصوص رعایت حقوق مردم، میزان تخلفات را کاهش داد.

وی ضمن بیان این موضوع که در برخورد با مسایل تا جائیکه قابل اصلاح است باید اصلاح شود ولی اگر قابل اصلاح نبود باید با جدیت برخورد شود، بر دقت در گزینش افراد جدید الاستخدام و سختگیری در برخورد با مسائل رشوه تاکید کرد.

در پایان این جلسه “عبد الرحیم حبیب الهی” به عنوان مدیرکل جدید هسته گزینش معرفی و از زحمات “یونس زاده” مدیرکل پیشین هسته گزینش تجلیل شد.

گفتنی است: این جلسه با حضور دکتر خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور و دبیر هیئت مرکزی گزینش، شهبازی دبیر هیات عالی گزینش و جمعی از مسئولین حوزه گزینش کشور و معاونین و مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل شد.