دلارهای ۳۰ هزار تومانی وارد بازار شد/ پیش‌بینی قیمت دلار دوشنبه ۱۸ بهمن

دلار امروز ۱۷ بهمن ماه در بازار آزاد روند نزولی خود را ادامه داد و به ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان هم رسید. بسیاری از معامله‌گران می‌گویند بخشی از کاهش قیمت دلار به دلیل ورود دلارهای خانگی به بازار است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری ایسکانیوز، روند قیمت دلار در بازار نزولی است. قیمت دلار ظرف دو روز کف قیمت شش ماهه خود را از دست داد و به ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان هم رسید. گزارش‌ها حاکی است که علاوه بر معامله‌گران، مردم عادی هم وارد بازار ارز شده‌اند و در حال فروش دلارهای خانگی خود هستند. چون توافق هسته‌ای را در دسترس می‌دانند و نگران افت بیشتر قیمت دلار هستند.

امروز و دیروز، بازار ارز شاهد افزایش عرضه دلار به بازار بود. برخی از معامله‌گران می‌گویند در این دو روز دلارهای ۳۰ هزار تومانی وارد بازار شده است. یعنی آن دلارهایی که مردم با هدف افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به بالای ۳۰ هزار تومان خریده بودند.

اما این افراد حالا روند بازار را معکوس دیده‌اند و دلارهای خانگی خود را به بازار عرضه کرده‌اند تا ارزش دارایی‌شان بیشتر از این افت نکند.
ضربه مذاکرات به کف قیمت دلار!

تنها تغییری که در هفته جاری رخ داده اخبار جدید از مذاکرات وین است. روز گذشته وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را لغو می‌کند. البته وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده بود که این اقدام برای تسهیل مذاکرات است و نه سیگنال بازگشت به برجام.

اما به نظر می‌رسد بازار ارز آن خبر مهمی را که می‌خواست دریافت کرده است. چون تا پیش از این اخبار مذاکرات هسته‌ای تاثیر کاهشی بر قیمت دلار نداشت و آغاز دور جدید مذاکرات وین، تنها توانسته بود مانع افزایش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۲۹ هزار تومان شود.

معامله‌گران می‌گفتند قیمت دلار برای کاهش جدی، منتظر اخبار جدید از مذاکرات هسته‌ای است و به نظر می‌رسد این خبر مهم روز گذشته به بازار ارز رسیده است. حتی بازار ارز منتظر است تا ظرف چند روز آینده توافق‌نامه جدیدی امضا شود.
پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۸ بهمن

مجموع این عوامل سبب شد که قیمت دلار دیروز ۱۶ بهمن ماه روند کاهشی داشته باشد و ظرف یک روز حدود ۹۰۰ تومان افت کند. کاهش قیمت دلار امروز ۱۷ بهمن ماه هم ادامه داشت و دلار کمی ارزانتر شد.

قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. معاملات فردایی هم در همین محدوده عنوان می‌شود. قیمت دلار هرات اما افت قابل توجهی داشت و امروز ۱۷ بهمن ماه قیمت دلار هرات به زیر ۲۶ هزار تومان رسید. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ظهر امروز قیمت دلار هرات ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

برای همین برخی معتقدند روند نزولی قیمت دلار در بازار ایران همچنان ادامه دارد و دلار به کانال‌های پایین‌تر هم می‌رسد. اما برخی دیگر از معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار در محدوده ۲۶ هزار تومان پولبک دارد و مجددا افزایش پیدا می‌کند. اما احتمال دارد که انتشار اخبار نهایی مذاکرات قیمت دلار را مجددا نزولی کند.

فعلا برخی از معامله‌گران منتظرند که قیمت دلار فردا ۱۸ بهمن ماه وارد محدوده قیمتی ۲۵ هزار تومان شود. اما برخی هم می‌گویند دلار برای کاهش بیشتر منتظر فردا نمی‌ماند و احتمال دارد که قیمت دلار همین امروز به کانال پایین‌تر برسد.