رشد ۲۳ درصدی تسهیلات بانکی

تهران- ایرنا- آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد میزان مانده تسهیلات بانکی در پایان آذر ۹۸ به ۱۷ هزار و ۴۰۹ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها حدود ۲۴ هزار و ۷۱۶ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل حدود ۲۶.۹ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۱۹.۶ درصد را افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۳ هزار و ۲۹۵ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۶۵ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات ۱۷ هزار و ۴۰۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۳ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است.

بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۱ هزار و ۱۶۴ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۶۲ هزار میلیارد ریال است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۸.۵ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۲.۴ و۲.۸ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.