روبل روسیه در بالاترین سطح 5 ساله گذشته در برابر یورو

ارزش روبل روسیه در برابر یورو در معاملات امروز به بالاترین میزان د 5 سال گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازار ارز، ارزش روبل روسیه به حدود بالاترین میزان 5 سال گذشته رسید.

اعمال محدودیت در معاملات ارزی باعث شده تا ارزش روبل روسیه در برابر یورو به 64 روبل افزایش یابد. با وجود سیاست‌های دولت روسیه در حمایت از ارز ملی این کشور شاهد آن هستیم که روبل طی سال جاری بهترین عملکرد را‌‌‌‌‌‌‌‌ در بین ارزهای جهان داشته است.

روبل در معاملات امروز در برابر دلار هم 0.9 درصد بالا رفت و به 63.96 روبل به ازای هر دلار آمریکا رسید که تقریبا نزدیک به بالاترین سطح خود از فوریه 2020 تاکنون محسوب می‌شود.

مناقشات منطقه‌ای بین روسیه و غرب و نگرانی‌ها نسبت به بسته‌های تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه درگیری نظامی با اوکراین از جمله موضوعاتی است که هم‌اکنون بازار روی آنها متمرکز است، اما اثرات منفی با اجرای سیاست الزام عرضه ارز از سوی شرکت‌های صادراتی روسیه به بازار داخلی این کشور در کنار دیگر محدودیت‌ها خنثی شده است.

کارشناسان ترومزویازبانک، می‌گوید: ممکن است امروز شاهد متعادل شدن ارزش روبل باشیم، اما احتمالا ارزش روبل تا 62 روبل در برابر دلار افزایش بیابد. بورس روسیه هم امروز مثبت بود. شاخص شرکت‌های دلاری در معاملات امروز در بورس روسیه 1.7 درصد بالا رفت. شاخص شرکت‌های روبل پایه هم در بورس روسیه 1.6 درصد رشد کرد.