سخت گیری بانک‌ها در گرفتن ضمانت از مردم بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از موضوع سخت گیری بانک‌ها در پرداخت ودیعه مسکن و گرفتن ضمانت‌های بانکی از مردم گزارشی تهیه شده است تا در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گیرد.

آقای محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به شرایط کرونایی به دنبال ارائه تسهیلات آسان برای کمک به مردم هستیم و اگر تسهیلات قرار باشد به سختی در اختیار مردم قرار بگیرد مانند ضمانت‌های بانکی که گزارشاتی به ما رسیده است، نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه مردم از آن نفعی نخواهند برد.
نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: در بانک‌ها بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که در معاونت بیمه و بانک مرکزی چارچوب آن مشخص است، راهکار اساسی در حل مشکلات مردم ارائه تسهیلات کوچک، متوسط و قرض الحسنه است که برای ارائه آن ایجاد سیستم اعتبارسنجی متمرکز لازم است که بانک مرکزی باید این سیستم را درگذشته ایجاد می‌کرد که به دلایلی در راه اندازی آن غفلت شده است.
وی با انتقاد از برخی اعمال سلیقه‌ها در گرفتن ضمانت‌های بانکی از مردم اضافه کرد: درباره این بد سلیقگی‌ها که فاقد وجاهت قانونی است، توسط کمیسیون اقتصادی گزارشی تهیه شده است، اما راهکار اصلی ایجاد سامانه اعتبار سنجی برای کل کشور است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا پایان شهریور گزارش اولیه درباره ضمانت‌های بانکی کامل شود در اول مهرماه در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.