شروط ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز مواد اولیه اعلام شد

گمرک ایران در اطلاعیه‌ای، شروط ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز مواد اولیه و ملزومات ضروری خطوط تولید را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در اطلاعیه‌ای موضوع پیش شرط‌های «ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز مواد اولیه و ملزومات ضروری خطوط تولید» را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع بازرگانان محترم می‌رساند پیرو تصویب‌نامه شماره ۱۴۱۷۳۵/ ت ۵۶۱۶۷ ه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ هیأت محترم وزیران، امکان ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید «به صورت بدون انتقال ارز» و تا سقف معادل ۳۰۰ میلیون دلار، برای تمامی بازرگانان تا پایان سال ۱۳۹۸، در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

متقاضیان استفاده از بند فوق لازم است در هنگام ثبت پرونده جدید یا ویرایش پرونده‌های قبلی، در سربرگ اطلاعات مالی و بانکی، نوع عملیات ارزی را «بدون انتقال ارز» و روش تأمین ارز را «از محل بند ۹ ماده ۳۸ آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات- مرتبط با واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید» انتخاب نمایند.

ضمناً نوع ارز انتخاب شده در این پیش فاکتورها، باید حتماً «یورو» باشد.

استفاده از بند فوق برای هر بازرگان، تنها یک بار و برای یک پرونده و حداکثر به میزان ۳۰ هزار دلار، امکان‌پذیر است. استفاده از بند مذکور تا پایان سال ۱۳۹۸ و برای تعرفه‌های پیوست شده مجاز بوده و بررسی درخواست مجوز ارزی پرونده‌های از محل بند مذکور، بر عهده سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان‌ها است.

شایان توجه است در صورت ثبت‌سفارش از محل بند مذکور، بازرگانان باید قبل از اظهار کالا در گمرک، اطلاعات منشأ ارز را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و کد ساتا دریافت نمایند، در غیر این صورت، امکان ترخیص محموله از گمرکات وجود نخواهد داشت.

فهرست تعرفه‌های موضوع بند ۹ ماده ۳۸ آئین‌نامه مقررات صادرات و واردات- مرتبط با واردات مواد اولیه و ملزومات ضروری خط تولید را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.