شروع به کار پویش «ارمغان آزادی» با هدف آزادی زنان زندانی دارای جرائم غیرعمد

پنجمین دور پویش “ارمغان آزادی” با هدف حمایت از ۱۹۷ مادر دربندی که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در حبس حضور دارند، شروع به کار کرد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کمپین حمایت از زندانیان زن محکوم به جرایم غیرعمد سال 1395 به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ مدیرعامل ستاد دیه کشور و معاون وقت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری شروع به کار کرد که به دلیل آثار حبس‌زدای آن تا به امروز برای پنجمین بار تمدید شده است.

به دنبال این طرح مردمی که با دو هدف پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و کاهش جمعیت زنان زندانی پیگیری و اجرا می‌شود، به طور میانگین هر ساله 16 بانوی دربند از حبس رهایی یافته‌اند.

این پویش هر ساله به یمن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) آغاز و تا روز میلاد حضرت معصومه(س) ادامه داشت اما در سال جاری با توجه به شرایط به‌وجود آمده از شیوع ویروس کرونا مقرر شده است؛ پنجمین مرحله از پویش “ارمغان آزادی” در موعد زمانی عاشورا تا اربعین حسینی برگزار شود.

امید است با همیاری آحاد اجتماعی و طبق سال‌های گذشته با حمایت‌ معنوی هنرمندان و ورزشکاران جمع کثیری از جمعیت 197 نفری زندانیان زن موجود در زندان‌های کشور آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگردند.

خیّرین می‌توانند کمک‌های نقدی‌ خود را برای شرکت در این پویش که با شعار «زندان جای مادران نیست» فعالیت می‌کند‌ به یکی از روش‌های زیر به حساب ستاد دیه کشور (ویژه زندانیان نسوان) واریز کنند:

– پرداخت مبالغ از طریق شماره حساب جاری 0105738681000 بانک ملی ایران (شعبه  آیت‌الله طالقانی)

– واریز وجه به شماره کارت 9345-9903-9975-6037  بانک ملی (به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند)

– شماره‌گیری کد دستوری #101*780* با تلفن‌ همراه