شش سوال پرتکرار درباره وام های بانک کارآفرین

بانک کارآفرین مانند هر بانک دیگری برای تامین نیازهای مالی مشتریان، طرح‌های تسهیلاتی مختلفی تدارک دیده است که در قالب عقود مختلفی آن‌ها را ارائه می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در ادامه ۶ سوال پرتکرار مشتریان درباره وام های بانک کار آفرین، چگونگی استفاده از انواع تسهیلات و نیز موضوعاتی مانند مبلغ وام، نرخ تسهیلات، مدت بازپرداخت، میزان سپرده گذاری و … بررسی شده‌اند؛

یکی از سوالات عمده کاربران درباره دریافت تسهیلات از بانک کارآفرین مربوط به مراحل آن است. در کل گرفتن وام از بانک کارآفرین پنج مرحله افتتاح حساب، ارائه درخواست تسهیلات، مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده اعتباری، تکمیل فرم‌ها و قراردادهای مربوطه و ارائه وثیقه‌های مدنظر بانک را شامل می‌شود.

مدارک اصلی اشخاص حقیقی برای دریافت انواع تسهیلات، شامل اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، کپی مدرک تحصیلی، مدارک کاری، مدارک دارایی‌های ثابت متقاضی و ارائه طرح موردنظر برای دریافت وام است.

اما مدارک اشخاص حقوقی برای دریافت تسهیلات متفاوت است و اصل و کپی اساسنامه، روزنامه رسمی و تغییرات شرکت، مجوز فعالیت، اسامی سهامداران، تعداد و درصد سهام هر یک از آن‌ها، اسامی اعضا هیئت مدیره به همراه مدرک تحصیلی و سوابق کاری و همچنین کپی مدارک، لیست ماشین آلات و تجهیزات موجود شرکت و… را شامل می‌شود.

انواع تسهیلات بانک کارآفرین به منظور انجام امور بازرگانی، خرید ماشین آلات، تاسیسات و تجهیزات و وسایل کار، تامین سرمایه در گردش موردنیاز واحدهای تولیدی، اعطای تسهیلات ویژه برای تامین محل و دفتر کار، گشایش اعتبارات اسنادی و داخلی و… به متقاضیان پرداخت می‌شود. بانک کارآفرین این تسهیلات را در قالب دو عقد مضاربه و مشارکت مدنی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مضاربه عقدی است که بین صاحب بانک و مشتری منعقد شده و به موجب آن مشتری متعهد می‌شود تا با سرمایه‌ای که از بانک گرفته اقدام به خرید و فروش کالا کند. پس از فروش کالا و بازگرداندن اصل تسهیلات و سود معامله به بانک، کل سود دریافتی از معامله هم به نسبت مشخص بین بانک و مشتری تقسیم می‌شود.

اما مشارکت مدنی، عقد شراکت اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد براساس سهم نقدی یا غیرنقدی برای دریافت نفع مشترک بر طبق قرارداد است. در واقع این نوع تسهیلات را برای تمام بخش‌های اقتصادی می‌توان به کار برد.
امکان دریافت تسهیلات صندوق ملی از طریق بانک کارآفرین

متقاضیان این امکان را دارند تا در صورت معرفی از سوی کارگروه‌های اشتغال استانی و وزارت صنایع و با توجه به توجیهات لازم و احراز شرایط خاص، از طریق بانک کارآفرین برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی اقدام کنند. برای این منظور متقاضیان باید ادامه روند و شرایط را از بانک جویا شوند.

اعطای تسهیلات سندیکایی

سوال عمده کاربران درباره تسهیلات اعطایی بانک کارآفرین مربوط به سندیکاها است. بانک کارآفرین به سندیکاها هم تسهیلات ارائه می‌دهد. منتهی متقاضیان برای استفاده از این امکان بانک کارآفرین باید شرایط و توجیهات مالی و اقتصادی داشته باشند.
بلیت هواپیما