صدور اسناد تک برگ مانع جدی گسترش روند زمین‌خواری در مشهد است

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس گفت: صدور اسناد تک برگ مانع جدی گسترش روند زمین‌خواری در مشهد است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، جعفر عباسپور صبح امروز در آئین بهره برداری از سامانه یکپارچه املاک و مستغلات شهرداری مشهد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی اداره‌کل ما این بود که بتوانیم اسناد تک برگی برای املاک شهرداری تهیه کنیم که از ابتدای سال جاری 344 سند تک برگی صادر شده است.

وی با بیان اینکه همچنین 14 هزار و 185 رکورد از املاک در سطح شهر شناسایی شده، افزود: علاوه بر آن بیش از 10 هزار مورد آن نیز جانمایی شده است. همچنین جهت پیشبرد اهداف خود به شورای اسلامی شهر مشهد قول داده‌ایم که سه هزار مورد سند تک برگی را تا پایان سال اخذ کنیم.

عباسپور با اشاره به ایجاد کمیسیون تخصیص املاک در تیرماه 96، عنوان کرد: تاکنون 489 ملک در این کمیسیون به سازمان زمین و مسکن تخصیص داده شده است و در طول این سه سال 21 ملک به معاونت اقتصادی برای پروژه‌های مشارکتی و 64 ملک به سازمان و مناطق جهت انجام ماموریت‌های آنها تخصیص داده شده است.

 

مدیرکل املاک و خزانه‌داری شهرداری مشهد افزود: زمانی که ملک شناسایی شده در سامانه ثبت می‌شود، باید از آن حفاظت کنیم، تاکنون دو هزار و 500 دیوار بتنی در اطراف زمین های شهرداری نصب شده است که تقریبا 20 کیلومتر می‌شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: نسبت به دوره قبل جایگاه همه مسئولین املاک تنزل پیدا کرده و انگیزه‌ای برای آن‌ها نمانده تا در حوزه املاک بمانند آن هم زمانی که شهرداری را به حوزه ملک آن می شناسند. خواهش من این است سطح املاک مناطق را به رئیس اداره ارتقاء دهید و اگر نمی‌شود هم ترازی حقوق برای آن تعیین کنید.

در ادامه این مراسم مهدی حسینی پویا رئیس کمسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: همه ارکان شهرداری باید به نوعی هر نوع مراوده‌ای که با آستان قدس و اداره کل اوقاف دارند را با هماهنگی اداره کل املاک و خزانه داری شهرداری انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی از املاک موجود در سطح شهر به صورت وقفی و متولی آن نیز شهرداری است، در این بخش اداره کل املاک و خرانه داری باید به صورت متمرکز فعالیت کند و برای اداره کردن آن برنامه‌ریزی‌هایی را لحاظ کند.

رئیس کمسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: همچنین حمایت قضایی و حقوقی از کارمندان شاغل در حوزه املاک بسیار مهم بوده که باید با اداره کل حقوقی این حمایت قضایی انجام شود.

حسینی پویا گفت: باید جایگاه املاک ارتقا پیدا کند تا کسانی که کار می‌کنند مشتاق فعالیت باشند و برای آن‌ها انگیزه به وجود آید.

وی اضافه کرد: بحث زمین خواری در مشهد بسیار است و ما جلساتی برای آن برگزار کردیم و اعلام آمادگی داریم که برای پرونده‌های مرتبط با این موضوع پیگیری‌هایی را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نباید وضعیت املاک مبهم باشد، تصریح کرد: باید اخذ سند تک برگی را به طور جدی دنبال کنیم. وضعیت املاک باید از این وضعیت مبهم بیرون آید تا شاهد روند کاهش زمین خواری باشیم.