فیلتر کد به کد چیست؟0 تا 100 فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی

کد به کد در بورس چیست؟ چرا ما به فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی نیازمند هستیم؟ هرچه در بازار بورس و سرمایه‌گذاری جلوتر می‌رویم با اصطلاحات تازه و جذابی روبه‌رو می‌شویم که بیان می‌کند، می‌شود در این بازار غیرقابل‌پیش‌بینی و پر از ریسک دنبال‌روی افرادی بود که اطلاع دارند چه کاری می‌کنند و از بازار چه چیزی می‌خواهند. به بیان بهتر برای درک و فهمیدن این موضوع دنیای بورس و همچنین سایر نمادهای اقتصادی باید آن را به اقیانوس و دریای بزرگ مانند کنیم. پیشنهاد می‌نماییم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
فیلتر کد به کد در بورس

در این اقیانوس بزرگ افرادی به نام وال یا به عبارت دیگر همان نهنگ حضور دارند که از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌نمایند. وال‌ها برای این امر که بتوانند ماهی‌های زیادتری را شکار کنند یا بخورند گاهی هم با انجام حرکت‌های خاص و ویژه موجی مانندی را در دریا به راه می‌اندازد تا به کمک آن ماهی‌های کوچک را به نوعی به دام خودشان اندازند.

۴ نوع فیلتر های کد به کد وجود دارد که به شرح زیر هستند:

1) کد به کد حقوقی به حقیقی
2) کد به کد حقوقی به حقوقی
3) کد به کد حقیقی به حقیقی
4) کد به کد حقیقی به حقوقی

در اصل در فیلتر نویسی، سهم‌های بسیار کوچک بیشتر مد نظر افراد قرار می‌گیرند و منظور از کوچک در این مطلب سهام‌های بسیاری‌اند که زیر ارزش بازار ۲۰۰۰ میلیارد تومان قرار گرفته‌اند. دلیل آن هم این است که پول‌های کم و کوچک به نوعی بتواند آن‌ها را حرکت بدهند. برای آشنایی با فیلتر فیبوناچی در بورس مطالعه مقاله مربوطه را به شما پیشنهاد می کنیم.

کد به کد در بورس چیست

در این ۴ مدل از فیلتر کد به کد مهم‌ترین آن‌ها، فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی است که در قسمت زیر به دلایل آن می‌پردازیم:

اغلب ممکن است پیش آید که خبری مهم احتمال دارد در سهمی پدید آید که در این حال حقوقی، سهمش را در واقع به کدهای حقیقی خود به نوعی منتقل می‌کند و بعد از این اقدام در روزهای آینده، ما رشد سهام را شاهد خواهیم بود. البته صرف اینکه سهمی در روز معاملاتی در فیلترهای ما پدیدار شد علت آن نیست که به حتم در آن سهم کد به کد حقوقی به حقیقی اتفاق افتاده است، بلکه به معنای این است که ممکن است وقوع چنین اتفاقی شانسش زیاد باشد و ما می‌توانیم در روزهای بعد شاهد رشد این سهام در بازار باشیم.

انواع دیگر کد به کد نیز این توانایی را دارند تا دلایل دیگری را داشته باشند که از بحث مقاله در اصل خارج هستند. سؤالی که زیاد در این باره پرسیده می‌شود این است که فرمولی برای کد به کد وجود دارد؟ حقیقت این است که فرمول مشخصی برای این منظور وجود ندارد و تنها می‌شود با احتمال این موضوع را مشخص کرد.
فیلترهای کد به کد حقوقی به حقیقی در بورس و معرفی کد به کد

همان‌طور که در بالا خواندید، دلیل اصلی نیازمان به فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی این است که دریای بورس از تعدادی کوسه و وال بزرگ تشکیل‌شده‌اند که این توانایی را دارند تا در این دریا موج‌های گوناگونی ایجاد کنند. این موج‌ها اغلب در آخر منجر به این می‌گردند که وال‌ها از سود سهام سرشار سیر بشوند.

توجه بکنید که در این مقاله کد به کد حقوقی به حقیقی امروز را مد نظر داشته‌ایم و این فیلتر برای روزهای قبل هیچ کاربردی ندارد و فقط به عنوان راهنمایی برای فیلتر نویسی به کار می‌آید.

در بازار بورس و اوراق بهادار ایران در همه مواقع حقوقی‌ها مهم‌ترین و بزرگ‌ترین وال‌های این بازار را تشکیل می‌دهند. از همین رو هر حرکت آن‌ها (در برگیرنده خرید یا فروش سهام) این توانایی را دارد تا بازار را به نوعی تحت تأثیر ویژه قرار بدهد؛ به همین خاطر معامله گران و سهام‌داران زیرک چه تمایل داشته باشند و چه تمایل نداشته باشند، نقش ماهی‌های کوچک را در این دریا بازی می‌کنند که تلاش می‌کنند تا این حرکت‌ها را به نوعی رصد کنند. در صورت تمایل می توانید مقاله “معاملات کد به کد کردن در بورس چیست؟ ” را هم مطالعه نمایید.

فیلترهای کد به کد حقوقی به حقیقی به عبارتی یکی از این گونه رصدها هستند که در واقع این توانایی را دارند تا برای هر معامله‌گر و سهام‌داری بسیار در خور توجه باشند. این رصدها اغلب منجر می‌شود که شما جهت و علت موج ایجادشده در بازار را به شکل مطلوبی درک نمایید و تلاش کنید از آن به نوعی بهره‌برداری کنید.

در اصل در بازار بورس و اوراق بهادار ایران بهترین نوع معامله‌ها، در واقع معاملاتی هستند که با رصد حقوقی‌ها شکل می‌پذیرد و افرادی که این توانایی را داشته باشند تا رد پای این اشخاص را پیدا کنند و جا پای جای آن‌ها بگذارند بسیار موفق خواهند بود تا به عنوان افراد حقیقی در بازار عمل کنند.

یکی از مناسب‌ترین روش‌های جست و جو نمودن این جای پا را فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی می‌شود دانست؛ چرا که کد به کدها به عبارتی یک رد پا به حساب می‌آیند؛ ولی پیش از فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی و معین شدن این نوع از ردپاها باید گفت که حقوقی‌ها به‌هیچ‌عنوان دوست ندارند که ردپاهایشان دیده شود و به نوعی کسی آن‌ها را دنبال کند؛ به این دلیل که در این حالت تعداد ماهی‌هایی که احتمال دارد شکار کنند و بخورند کمتر می‌شود.

فیلتر کد به کد سنگین حقوقی به حقیقی و برعکس

اما همان‌طور که پیش‌تر در ابتدای این مقاله بیان شد، در اینجا فرصت این است که کد به کد حقوقی به حقیقی فیلتر یا به عبارت دیگر همان فیلتر تغییر مالکیت حقوقی به شخص حقیقی را برایتان به صورت کلی و نمونه‌وار بیان کنیم. منتها پیش از بیان فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی بر طبق قولی که به شما دادیم یک تعریف کوچک از مفهوم فیلتر را برایتان ارائه می‌دهیم.

فیلتر های کد به کد

فیلتر در اصل منجر به پیدا کردن سریع یک رویداد مشخص می‌گردد. به طور مثال در مورد فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی لازم نیست که شما دونه به دونه سهام را برای پیدا کردن کد به کدهای منفی و مثبت جست و جو کنید، تنها کافی است با رفتن به سایت tsetmc.com و در قسمت فیلتر نویسی با نوشتن چند فیلتر راحت نظیر فیلتر های کد به کد حقوقی به حقیقی که در ذیل آمده است این کار را به آسانی انجام بدهید. اگر برای فیلترنویسی به دنبال آموزش های جامع و کاملی هستید مطالعه مقاله “آموزش فیلترنویسی” میتواند برای شما مفید باشد.