قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بازی سکه در قله‌ قیمتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تجارت نیوز،  روز گذشته سکه وارد کانال ۳۴ میلیون تومانی شد. رالی صعودی قیمت طلا و سکه در چهارمین روز از روند افزایشی، کمی تعدیل شده بود. تنها قطعه‌ای که دیروز در کانال جدید معامله شد سکه امامی بود.

در آخرین ساعات مبادلات دیروز در بازار فلز زرد قیمت سکه امامی به کانال ۳۳ میلیون تومانی برگشت اما با کانال بالاتر فقط هزار تومان فاصله داشت.

معامله‌گران روند صعودی قیمت در بازار فلز گرانبها را متاثر از افزایش قیمت دلار می‌دانند. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند افزایش محدود تقاضا در ماه شوال و وجود برخی مناسبت‌های مذهبی و رشد قیمت دلار عامل تحرکات قیمتی در بازار طلا و سکه شده است.

تا دیروز بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته بودند و انس جهانی طلا با قیمتی ثابت مبادله می‌شد. فعالان بازار فلز زرد معتقدند تنها بازیگر فعال این روزهای طلای داخلی قیمت دلار است. باید دید امروز طلای جهانی چه تاثیری بر قیمت طلای داخلی می‌گذارد.

تحلیلگران اقتصادی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری را روزهای پرخبری در حوزه سیاسی برای کشورمان می‌دانند از همین رو معتقدند باید دید روند این اخبار سیاسی مثبت است یا منفی تا روند بازارهای مالی نیز مشخص شود.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دیروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه با افزایش ۵۸ هزار تومانی به کار خود پایان داد. سکه امامی به کانال ۳۴ میلیون تومانی ورود کرد اما در پایان معاملات به کانال ۳۳ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۳۴ میلیونی تنها هزار تومانی فاصله دارد و با قیمت ۳۳ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان بسته شد.

صبح دیروز سکه بهار با افزایش ۹۱ هزار تومانی قیمت، بیشترین مقدار افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه  با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان در پایان معاملات دیروز به کار خود پایان داد.

نیم سکه دیروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه، با افزایش ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

صبح دیروز حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت اما در پایان معاملات، این روند کاهشی شد. تنها حباب سکه گرمی بر مدار افزایشی ماند و ۷۲ هزار تومان گران شد. سکه امامی با کاهش ۱۸۵ هزار تومانی بیشترین مقدار کاهش حباب را در میان قطعات سکه داشت.

روز گذشته قیمت طلا با روند افزایشی باز شد. هر مثقال طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۹۱ هزار تومان مبادله شد و افزایش ۱۵۵ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۳۵ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۷۴۵ هزار تومان مبادله شد.

دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۷۰۸ هزار تومان مبادله شد.