مدیرعامل تعاون روستایی: حمایت از تولید نیازمند رفع چالش‌های بانکی است

جیرفت – ایرنا – مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای حمایت از تولید دولت باید چالش های بانکی در راه ایجاد، توسعه و فعالسازی واحدهای تولیدی را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی شامگاه چهارشنبه در سفر به شهرستان جیرفت بر رفع موانع بانکی پیش روی تولید تاکید کرد و خواستار نشستی با حضور روسای بانک های منطقه جنوب کرمان شد.

وی اظهار داشت: برای حمایت از تولید دولت باید از تقویت زیرساخت ها حمایت کند.

موسوی در سفر به جنوب کرمان از شرکت تعاونی دامداری هزار راسی ساردوئیه شهرستان جیرفت بازدید کرد.

در این بازدید مسائل و مشکلات این شرکت بویژه واگذارنشدن سند محل اجرای طرح و چگونگی بازپرداخت وام توسط بانک کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

این شرکت سال ۸۴ تاسیس شده و توانسته برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی کند که هشت واحد از مجموع ۲۱ واحد این مجتمع به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همچنین در ادامه برنامه سفر خود به جنوب استان کرمان با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، مدیرکل تعاون روستایی جنوب کرمان و هیات همراه از شرکت تعاونی طراوت درب بهشت شهرستان جیرفت بازدید کرد و ضمن بررسی میدانی از واحد های بسته بندی انواع محصولات کشاورزی از نزدیک در جریان ظرفیت بسته بندی انواع کشاورزی مانند خرما ، سیب زمینی ، مرکبات و… و نیز روند صادرات انواع محصولات این شرکت تعاونی قرار گرفت.

شرکت تعاونی طراوت درب بهشت سال ۹۶ تاسیس شد؛ این شرکت با سردخانه‌ای به ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ تن به شکل دو مداره، ظرفیت بسته بندی ‌و صادرات انواع محصولات کشاورزی شامل ۱۰ هزار تن سالانه و پوشش سطح زیرکشت ۱۵۰ هکتار انواع محصولات کشاورزی را دارد.