نظارت در نتیجه ثبت الکترونیکی تسهیلات جدی‌تر می‌شود

نماینده مردم گناباد در مجلس گفت: در صورت اجرای صحیح ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی دریافت کننده تسهیلات کلان نخواهد توانست وام دریافتی را در محلی غیر از جایی که معرفی کرده، هزینه کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمدصفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی به خبرنگار ایبِنا گفت: ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی در امر شفاف سازی بسیار کمک خواهد کرد. به این شکل وقتی ارتباطات قطع می‌شود، برای دریافت تسهیلات این روابط نیست که به کمک می‌آید، زیرا ضابطه حاکم شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: زمانی که موضوع پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به میان آمد، بحثی وجود داشت که رابطه بین مودی و ممیز مالیاتی به وجود نیاید، در این بخش هم رابطه بین سیستم بانکی یا کارکنان سیستم با متقاضیان وام قطع خواهد شد و در عمل امکان برقراری ارتباط با یکدیگر پیش نخواهد آمد.

این عضو کمیسیون اقتصادی دراین خصوص یادآور شد: علاوه بر قطع شدن بحث رابطه باید به این نکته هم اشاره داشت که نظارت نیز در نتیجه ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی نسبت به قبل جدی‌تر خواهد شد و قطعا در صورت اجرای صحیح آن دیگر دریافت کننده تسهیلات کلان نخواهد توانست وام دریافتی را در محلی غیر از جایی که معرفی کرده، هزینه کند.

نماینده مردم گناباد در این رابطه تصریح کرد: اجرای صحیح ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی در کسب موفقیت در این زمینه بسیار مهم است و در همین ارتباط به بانک مرکزی پیشنهاد می‌کنم شرایطی را فراهم آورد تا بانک‌ها این موضوع را جدی بگیرند و به آن عمل کنند و در صورتیکه بازهم تخلفی از بانک‌ها سرزد با آن‌ها برخورد شود.

صفایی دلوئی در ادامه افزود: قوانین خوب کم نداریم، ولی اجرای این قوانین با چالش و مشکل روبرو است. این موضوع درباره ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی هم صادق است، زیرا معمولا سیستم قانون گرایی و قانون مداری در ساختار بوروکراسی کشور وجود ندارد. برخورد قاطع بانک مرکزی با متخلفان یکی از روش‌های موثر در این زمینه خواهد بود.