نهایی شدن اخراج 18 هزار کارمند دویچه بانک آلمان/ مقامات بلندپایه بانک استعفا کردند

دویچه بانک آلمان در راستای اصلاحات ساختاری خود تا سال 2022 یک نفر از 5 کارمند خود را اخراج می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دویچه بانک آلمان اعلام کرد در راستای اصلاح بنیادی ساختار خود 18 هزار نفر کارمندان آن اخراج می‌شوند.

هزینه اصلاح ساختار این بانک 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

قرار است بر این اساس یک نفر از هر 5 کارمند این بانک تا سال 2022 از بانک اخراج شوند.

از امروز هم تمام تیم دویچه بانک در حوزه آسیا اخراج می‌شوند و در عین حال کارمندان این بانک در آمریکا و اروپا بیشترین آسیب و اخراج را شاهد خواهند بود.

این بانک همچنین فعالیت خود در حوزه سهام را کنار خواهد گذاشت و در حال عقب‌نشینی از برخی سرمایه‌گذاری‌های خود است.

بانک آلمانی قرار است برخی فعالیت‌های با درآمد ثابت خود را کنار گذاشته و فعالیت بانک سرمایه‌گذاری زیر مجموعه خود را نیز متوقف کند.

لازم بذکر است که نیمی از درآمدهای دویچه بانک از همین بانک سرمایه‌گذاری تأمین می‌شد.

برخی مقامات این بانک نیز طی روزهای گذشته از کار خود کناره‌گیری کردند که در نخستین قدم رئیس بانک سرمایه‌گذاری دویچه بانک از سمت خود کناره‌گیری کرد و قرار شد مدیران فروش و مدیر قانونگذاری این بانک نیز از سمت خود کناره‌گیری کنند.

از طرف دیگر دویچه‌بانک قصد دارد با استفاده از 83 میلیارد دلار از دارایی‌های خود که به آن نیاز ندارد یک بانک به اصطلاح “بد” را ایجاد کند.

در واقع آغاز این روند به نوعی عقب نشینی دویچه بانک از سال‌ها تلاش‌ برای رقابت به عنوان یک بانک مطرح بین‌المللی در وال‌استریت است.

مدیرعامل این بانک می‌گوید: این یکی از بزرگترین اصلاحات ساختاری این بانک طی چند دهه گذشته محسوب می‌شود.

وی همچنین نسبت به کاهش سرمایه‌گذاری این بانک هشدار داد و تاکید کرد این بانک به سمت تمرکز بر درآمدهای با پایداری بیشتر نظیر مدیریت دارایی‌ها و مبادلات ارزی خواهد رفت.

دویچه بانک امیدوار است در راستای اجرای این اصلاحات به  روند ضرر دهی این بانک طی سال‌های گذشته پایان دهد.

با این حال امادویچه بانک انتظار دارد که در کوتاه مدت ضرر ده بودن این بانک ادامه داشته و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سه ماهه دوم سال جاری دویچه بانک بیش از سه میلیارد دلار ضرر خالص را تجربه کند و برای امسال نیز تراز سود و زیان آن منفی باشد چرا که مقامات آن معتقدند که بعید است این روند طی سال جاری تغییر کند.

هفته پیش روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که دویچه بانک آلمان قصد دارد 15 تا 20 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج گند.

دویچه بانک در شعب خود در سراسر جهان 91 هزار 500 کارمند  دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که دویچه بانک با آن مواجه است تحقیقاتی است که  به اتهام پولشویی علیه آن در آمریکا  در جریان است.