وحشت از کنسل شدن توافق تجاری آمریکا و چین، نگرانی‌ها را تعمیق کرد

در حالی که به نظر می‌رسد توافق تجاری احتمالی چین و آمریکا انجام نخواهد شد، سهام آسیایی با وحشت از افت رشد اقتصادی جهان، همزمان با وال‌استریت سقوط کردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت، ۹۸) در حالی که به نظر می‌رسد توافق تجاری احتمالی چین و آمریکا انجام نخواهد شد، سهام آسیایی با وحشت از افت رشد اقتصادی جهان، همزمان با وال‌استریت سقوط کردند.

روز سه‌شنبه اعلام شد که نخست‌وزیر چین در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو برای ادامه مذاکرات تجاری و جلوگیری از افزایش شدید تعرفه‌ها، راهی واشنگتن می‌شود.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که شاخص‌های این قاره، معاملات امروز را با نوسان آغاز کردند.

بر این اساس، فوتسی انگلیس ۰.۰۳ درصد پایین آمد، داکس آلمان ۰.۱۸ درصد رشد کرد و کاک فرانسه هم با رشد اندک ۰.۰۵ درصدی روبرو شد. شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا ۰.۰۱ درصد پایین آمده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵۵ درصد پایین آمد که این، پایین‌ترین سطح آن از اواخر مارچ تا کنون است.

نیکی ژاپن ۱.۴۶ درصد سقوط کرد.

در بازارهای چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۱۲ درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۱۱ درصد سقوط کردند.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۴۲ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۱ درصد افت کردند.

نگرانی‌های تجاری چین و آمریکا باعث شد تا بازارهای وال‌استریت هم در معاملات دیشب سقوط کنند. اس‌اندپی و داوجونز به ترتیب ۱.۶۵ درصد و ۱.۸ درصد، از ارزش خود را از دست دادند.

ترامپ تهدید کرده است که ظرف ۲ روز آینده، تعرفه‌های واردات چین را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد برساند.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی می‌گوید: تصور این سخت است که دو طرف بتوانند تنها ظرف ۲ روز به اختلافات تجاری خود پایان دهند.

با این تنش‌ها، قیمت اوراق قرضه دولتی، به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن، افزایش یافت و سود آنها افت کرد.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن به پایین‌ترین نرخ ۶ هفته‌ای ۱۰۹.۹۰۵ رسید.