پروژه همت نیمه اول امسال زیر بار ترافیک می‌رود

کرج – استاندار البرز با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌سازی استان مطالبه مردم است، گفت: پروژه همت نیمه اول امسال زیر بار ترافیک می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی ظهر دوشنبه در جریان بازید از روند پیشرفت پروژه همت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌سازی استان مطالبه مردم است.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور در خصوص تکمیل پروژه همت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گفت: وزیر راه در آخرین بازدیدی که از این پروژه داشت در خصوص تحویل زمین و تمدید قرارداد پیمانکار این پروژه وعده داد.

استاندار البرز بابیان اینکه برداشتن ترانشه ها در مسیر پروژه انجام و اقدامات خوبی انجام‌شده است، گفت: با توجه به برنامه زمان‌بندی که شرکت توسعه زیرساخت‌های کشور، وزارت راه، پیمانکار و مشاور پروژه ارائه کرده‌اند تا پایان نیمه اول امسال پروژه همت تکمیل و زیر بار ترافیک می‌رود.

شهبازی با تأکید بر اینکه پیمانکار پروژه همت وعده داده است که به تعهدات خود در خصوص اتمام کار در بازه زمان تعیین‌شده عمل خواهد کرد، گفت: محدودیت‌های مالی از مشکلاتی است که پیمانکار پروژه مطرح کرده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در خصوص آسفالت بخشی از قطعه دوم و سوم این پروژه وجود ندارد، گفت: دستور انجام عملیات آسفالت این بخش از پروژه صادرشده و پیمانکار این مهم را آغاز کرده است.

استاندار البرز بابیان اینکه اقدامات لازم برای حل فصل مشکل معارضین این پروژه انجام‌شده است، گفت: وزارت راه خواستار تکمیل این پروژه در زمان تعیین‌شده است.

شهبازی در بخش دیگری به پروژه بزرگراه شمالی که امداد پروژه همت است اشاره کرد و گفت: این پروژه توسط شهرداری کرج و با مشارکت دولت پیش برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده از پروژه ۱۵۸ کیلومتری چرمشهر – آبیک بازدید خواهیم کرد، گفت: ۵۳ کیلومتر از این پروژه در حوزه استحفاظی استان البرز است.

استاندار البرز در ادامه به دیگر پروژه‌های راه‌سازی استان البرز اشاره کرد و افزود: یکی از این پروژه‌ها ساخت بزرگراهی از گرم‌دره تا حصارک کرج است که پیمانکار آن مشغول به کار است.

شهبازی به پروژه متروی کرج- هشتگرد اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در حال انجام است و در کنار دیگر پروژه‌های راه‌سازی البرز راه ارتباطی طالقان – هشتگرد نیز به جد پیگیری می شود.

وی در بخش پایانی پیشرفت کلی پروژه همت را ۹۰.۳ درصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته زمانی که ما کار را تحویل گرفتیم حدود ۷۰ درصد بود و طی سه ماه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.