پلیس در خصوص همراه بانک های جعلی هشدار داد

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از همراه بانک های جعلی بانکی در گوگل پلی خبر داد و به عموم مردم توصیه کرد که از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که از طریق ارسال پیامک ها برای آنها ارسال می شود، جدا خودداری کنند.
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ رامین پاشایی در این باره، اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن های جعلی با اهداف مقرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

وی ادامه داد: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن های جعلی بانک های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن های جعلی و مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می سازند.

این مقام انتظامی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، گزارشات متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن های جعلی از اپ استورهای خارجی در جریان است.

پاشایی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن های بانکی حتما بر دریافت از مارکت های داخلی و یا سایت های رسمی بانک های عامل اقدام کنند و سایر اپلیکیشن های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای آنها ارسال می شود، اکیدا خودداری کنند .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 اقدام کنند.