کاهش بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌های سال ۹۷ و قبل از آن در دادگستری استان یزد

سعیدرضا پارساییان در اهتمام بر احیای حقوق عامه را خواستار شد و گفت: دادستان‌ها باید ضمن ورود به مساله احیای حقوق عامه، تعامل سازنده‌ای با سایر مسئولان محلی داشته باشند و در مسیر توسعه شهرستان و بحث رونق تولید و رفع مشکلات صنایع تولیدی در چارچوب قوانین و مقررات همکاری مقتضی را با تدابیر لازم و روشن بینی و آینده نگری داشته باشند.

معاون توسعه و برنامه ريزی دادگستری استان يزد، مردمی شدن قوه قضاییه را از امور مهم برشمرد و بیان داشت: ارتباط با نهاد‌های مردمی، معتمدین و فرهیختگان اجتماعی می‌تواند دستگاه قضایی را در حل و فصل مشکلات و غلبه بر چالش‌های مختلف یاری نماید.

وی درباره تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: حتی اگر متهمی به دستگاه قضايی معرفی شد، همه كاركنان اداری و قضايی موظفند ضمن رعايت و حفظ كرامت فرد در رسيدگی‌ها، برخورد لازم بر اساس موازين و وفق قوانين و مقررات انجام پذيرد.

پارساییان از کاهش بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌های مربوط به سال ۱۳۹۷ و قبل از آن در مجموعه دادگستری استان یزد خبر داد و اظهار داشت: پس از انتصاب رییس کل دادگستری استان یزد، بازرسی‌های مدیریتی کاملی توسط وی از تمامی حوزه‌های قضایی استان صورت گرفت که یکی از نتایج این بازرسی‌ها تعیین تکلیف اکثر قریب به اتفاق پرونده‌های قضایی سال ۱۳۹۷ و قبل از آن بود.