۲۰۲۶ واحد تولیدی توسط بانک‌ها تملک شده است

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: بانک‌ها حق ندارند واحدها را به خاطر بدهی بانکی مصادره کنند.

‌بابک دین‌پرست در ستاد ملی تسهیل رفع موانع تولید لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ماست که مشکلات سرمایه‌گذار بخش خصوصی را حل کنیم و او دغدغه‌ای نداشته باشد جزء اینکه آورده خود را در استان سرمایه‌گذاری کند.

‌وی ادامه داد: هر مدیر استانی وظیفه دارد کارهای مربوط به پروژه‌های دستگاه خود را شخصا پیگیری کند و بانک‌ها  نیز موظف هستند کار مردم را راه بیندازند؛ هیچ رئیس شعبه استان حق ندارد به خاطر اینکه سرمایه‌گذاری از تهران وام گرفته است او را آواره این شهر کند  بلکه خود باید شخصاً پیگیر مسائل او باشد.

معاون وزیر کشور در ادامه گفت: یکی از افتخارات لرستان شرکت داروسازی بایر افلاک است که قبلاً مجوز تولید ۲۱ داروی دامی را داشت که با پیگیری‌های انجام شده مجوز تولید صد قلم دارو را به این مجموعه داده‌ایم.

دین‌پرست با بیان اینکه در کشور ۲۰۲۶ واحد تولیدی توسط بانک‌ها تملک شده است، افزود: ‌رئیس جمهور چهار بار دستور دادند که باید واحدهای تملکی به چرخه تولید باز گردند.

این مسئول با بیان اینکه در لرستان نیز بین ۸۸ تا ۹۵ واحد تولیدی توسط بانک‌ها تملک شده که باید تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد: در لرستان بانک ملت ۳۴ واحد تولیدی را مصادره کرده و برای تعیین تکلیف آنها هیچ کاری نکرده است! نمی‌دانم این بانک چه اصراری  دارد که این واحدها را نگه دارد؟ همچنین بانک ملی در لرستان ۴۰ واحد را تملک کرده و الان این تعداد به ۲۰ واحد رسیده است.

دین پرست تاکید کرد: هیچ اقدامی نباید موجب تعطیلی واحدهای تولیدی شود و بانک‌ها حق ندارند واحدها را به خاطر مشکلات بانک مصادره کنند.

وی با انتقاد از اینکه بانک‌ها که خلاف قانون عمل بنگاه‌داری را انجام می‌دهند، افزود: این بانک‌ها در صورت تملک واحد خودشان آن را راه‌اندازی کرده یا آن را بفروشند یا تعیین تکلیف کنند.

دین پرست با بیان اینکه بانک‌ها باید راه حلی دیگری را پیدا کنند و حق ندارند زین پس واحدی را به‌خاطر بدهی تملک کنند، افزود: دادستان‌ها در استان‌ها اجازه ندهند واحدها توسط بانک‌ها تملک شود.

وی گفت:  در حال حاضر ۳۵۰۰ بنگاه اقتصادی در لرستان داریم که ۱۰۵۹ مورد از آنها تعطیل است.