انسداد درگاه جعلی بانکی خرید و فروش ارز

ئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف یک پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی خبر داد و گفت: متهم اقرار کرد با راه اندازی یک سایت خرید و فروش ارز و یک درگاه جعلی بانکی از بیش از ۱۴ نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

به گزارش برنا؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد بیش از ۴۵۰ میلیون ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت شده است در همین زمینه پرونده اولیه تشکیل شد.

او ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد با یک سایت خرید و فروش ارز در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین تر از بازار اقدام به فروش ارز می کرد وسوسه شدم و برای خرید ارز از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی ام خالی شد.

معظمی گودرزی افزود: بلافاصله پس از اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از روش های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی خرید و فروش ارز با درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان می کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی افزود: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و روبه رو شدن با مدارک و مستندات انکارناپذیر پلیس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت با راه اندازی یک سایت خرید و فروش ارز و یک درگاه جعلی بانکی از بیش از ۱۴ نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند و آگاه باشند ارزانی بی دلیل می تواند یکی از ترفندهای مجرمین اینترنتی باشد، برای ورود به اینترنت بانک خود نیز حتی المقدور از سرچ در موتورهای جستجوگر خودداری نمایند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.