توضیحات پاک‌نیا درباره فشار به خانواده امیرحسین مرادی از ترکیه، ‌انگلیس و آمریکا

وکیل امیرحسین مرادی با اشاره به تماسهایی از کشورهای ترکیه، امریکا و انگلیس که با خانواده امیرحسین گرفته می‌شد و با فشار بر این خانواده قصد داشتند، آنها را مجاب به مصاحبه کنند، گفت: آبروی تماس‌گیرنده‌ها را خواهم برد.
بابک پاک‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری تسنیم درباره خودکشی پدر امیرحسین مرادی؛ یکی از متهمان حوادث آبان ماه 98، اظهار کرد: در این مدت از خارج از کشور با ما تماسهایی گرفته می‌شد البته ما با رسانه‌هایی که  تصور می‌کردیم گفته‌هایمان را تحریف نمی‌کنند، مصاحبه می‌کنیم اما از ابتدا روشمان این بود که خانواده‌های این متهمان را درگیر مسائل حاشیه‌ای و رسانه‌ای نکنیم.

وکیل امیرحسین مرادی افزود: صحبت ما وکلای پرونده، صحبتی حرفه‌ای و بر اساس واقعیات پرونده است اما اگر خانواده‌ها بخواهند اقدام به مصاحبه کنند، رسانه‌ها جو را عاطفی می‌کنند لذا ترجیح ما همیشه بر این بود که خانواده‌ها هیچ وقت دخالت نکنند و اگر بنا بر مصاحبه و اطلاع‌رسانی نیز بود، وکلا بر مبنای علمی  و قضائی این کار پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: حواشی پیرامون پرونده نوید افکاری، باعث ترسیدن موکلان ما شد که من به آنها توضیح و اطمینان خاطر دادم که روند پرونده شما اساسا با پرونده نوید افکاری فرق می‌کند، اکنون نیز توقف اجرای حکم را گرفتیم، پرونده رسیدگی می‌شود، مراجعات مکرر به دیوان عالی کشور داریم و همه مسائل به طور عادی پیش می‌رود.

پاک‌نیا تصریح کرد: ما خانواده وکلا را آرام کردیم اما مجدداً با آنها از خارج از کشور تماس گرفته شد و قصد داشتند که خانواده متهمان حاضر به مصاحبه شوند البته دقیقاً نمی‌گفتند از کدام رسانه تماس می‌گیرند؛ زمانیکه از آنها می‌پرسیدیم از کدام رسانه تماس می‌گیرید که مصاحبه را بپذیریم، از این کار ممانعت می‌کردند، زمانی که از شبکه‌های خارجی با ما تماس گرفته می‌شود، تا زمانی که مشخص شود از کدام شبکه تماس حاصل شده و اینکه عین صحبت ما پخش خواهد شد یا خیر، صحبت نمی‌کنیم.

وکیل امیرحسین مرادی بیان کرد: به همین دلیل نمی‌خواستیم با این رسانه‌ها صحبت کنیم، شماره تلفنهای آنها نیز از کشورهای مختلف مانند ترکیه، امریکا، انگلستان و با کدهای مختلف بود.

وی عنوان کرد: این تماسها دووجهی بود، شما خبرگزاری تسنیم هستید و شاید دوست نداشته باشید حرفهای من را پخش کنید، بخشی از این اتفاقات مربوط به حاشیه‌سازی داخل کشور بود، مثلا به این متهمان نسبت ارتباط با منافقین را دادند که ما با مطالعه پرونده متوجه شدیم اصلاً چنین موضوعی در پرونده نیامده است، یا می‌گفتند این متهمان اراذل و اوباش و سابقه‌دار بودند، آبروی این خانواده را بردند، ادعاهای دروغ مبنی بر تجاوز و قتل توسط متهمان پخش شد و آبروی خانواده را به این نحو بردند.

پاک‌نیا ادامه داد: البته من از شما انتقادی ندارم، به طور مثال مسئولی به اشتباه این مسائل را عنوان و با آبروی مردم بازی می‌کند و بعد از آن نیز اظهارات خود را اصلاح نمی‌کند، من همیشه گفتم ما به عنوان وکیل وقتی از رسانه استفاده می‌کنیم که بدانیم رسانه به کمک ما می‌آید اما رسانه‌های آنور آب دنبال حل موضوع نیستند و به خودشان نیز گفتم.

وکیل امیرحسین مرادی تصریح کرد: به طور مثال من با رادیو آزادی کانادا به صورت زنده مصاحبه کردم  و چون این مصاحبه زنده بود، مجبور به پخش شدند، گفتم به آنها رسانه‌هایی در آنور آب قصد زدن جمهوری اسلامی ایران را دارند و در این اثنی می‌بینند چند متهم نیز قرار است اعدام شوند و از این موضوع نیز استفاده می‌کنند، کاری ندارند که خبر آنها به پرونده کمک می‌کند یا خیر، بارها در مصاحبه به شخص مصاحبه‌گیرنده گفتم این خبر را کار نکنید زیرا به ضرر روند پرونده است اما آنها خبر را کار کردند، زیرا موضوعات دیگری برای آنها مهم است.

وی بیان کرد: من به عنوان فردی که در این پرونده دخیل هستم، می‌گویم هم از داخل و هم رسانه‌های اپوزسیون خارج از کشور باعث شدند که پدر امیرحسین خودکشی کند.

پاک‌نیا در پاسخ به این سؤال که آیا مشخصاً نفهمیدید که تماسها از چه فرد و رسانه‌ای گرفته می‌شود، گفت: آبروی تماس‌گیرنده‌ها را خواهم برد، این تماسها، صحبتهای دروغ و بی‌اخلاقی‌ها  موجود است.

وکیل امیرحسین مرادی در پاسخ به این سؤال که این موضوع را توسط پلیس فتا نیز پیگیری خواهید کرد یا خیر، گفت: تماسها از خارج کشور برقرار شده است، حداقل در حدی که این افراد رسوا شوند این کار را می‌کنم.