مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد: تعهد پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در پی وقوع سیل در کشورمان در فروردین ۹۷، بانک توسعه تعاون به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان داشته که جمعاً ۱۱ هزار فقره تسهیلات و در قالب دو طرح پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله مهدیان با بیان اینکه امروزه اساس بر پرسش و تنویر افکار عمومی از سوی رسانه‌ها است، گفت: بانک توسعه تعاون در برقراری ارتباط تعاملی و مؤثر با رسانه‌ها خود را مکلف و موظف به همکاری می‌داند.

وی با اشاره به اینکه طی دوره فعالیت قریب به ده سال بانک توسعه تعاون بیشترین حجم عملیات از حیث تجهیز و تخصیص مربوط به سال ۹۷ بوده است، افزود: انعقاد قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی و عاملیت اجرای طرح‌های ملی از جمله طرح ملی اشتغال پایدار روستایی باعث افزایش و توسعه ظرفیت بانک و عملاً اثربخشی بیشتر بانک در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: افزایش ۴۰ درصدی منابع و مصارف بانک در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ همراه با بهبود شاخص عملکردی و ترازنامه بانک و انضباط مالی از جمله مؤلفه‌های مشخص و ملموس در تغییر وضعیت و افزایش کمی و کیفی فعالیت بانک قلمداد می‌گردد.

مهدیان تصریح کرد: تکمیل چرخه خدمات‌رسانی بانک با بهره گیری از ظرفیت بانکداری الکترونیک همراه با تولید و معرفی محصولات مبتنی بر نیاز مشتریان عمومی، اختصاصی و تعاون گران از دیگر دستاوردهای بانک توسعه تعاون است.

وی عنوان کرد: پرداخت مبلغ ۹۵,۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری در سال ۹۷ در واقع دربرگیرنده حجم ۳۵ درصدی از تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون طی مدت نزدیک به ده سال می‌باشد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: اقدامات شعب این بانک در استان بوشهر مناسب بوده و این استان توانسته در بحث پرداخت تسهیلات اعتباری در اشتغال پایدار روستایی در سطح کشور موفق باشد.

حجت‌الله مهدیان یادآور شد: در بخش اشتغال فراگیر در کل کشور بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پرداخت کردیم.

وی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌ها برای سال ۹۸ با توجه به شعار سال گفت: بانک توسعه تعاون از سال ۹۵ جز بانک‌های عامل در بستر رونق تولید بوده که متولی آن وزارت صنعت می‌باشد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: این بانک در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ و به مدت سه سال در طرح رونق تولید از بانک‌های عامل بوده و موفق به کسب رتبه نهم در میان ۳۵ بانک و مؤسسه عامل شده است، از منظر دیگر اساسنامه ما بر بحث اشتغال، تولید و حمایت از تعاونی‌ها تأکید
زیادی دارد.

مهدیان اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری با مشورت مدیران و نظر هیئت مدیره برای دومین سال راهبردهای هفت گانه ای را با پاره‌ای از اصلاحات تعیین کرده‌ایم که این راهبردها با محوریت تولید و به عنوان نقشه‌ی راه بانک توسعه تعاون می‌باشد.

وی تاکید کرد: مشارکت فعال در اجرای سیاست‌های بخش تعاون همسو و همگام با وزارت متبوع (کار، تعاون و رفاه اجتماعی)، ارائه خدمات بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط، استمرار اجرای طرح ملی اشتغال روستایی و عشایر که امسال یکی از اولویت‌های ما بوده است، اهتمام ویژه به کار جمعی، رعایت اخلاق حرفه‌ای و تکریم مشتری، توسعه و بهبود روابط با فعالان بخش تعاون (اتحادیه‌های ملی و استانی)، توجه جدی به استمرار نظام مدیریت دانش از جمله راهبردهای تبیین شده می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: تفاهم نامه‌هایی در راستای رونق تولید با صمت، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منعقد شده است که در فروردین ماه امسال از این سه محل با رقمی بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات خواهیم داشت.

حجت‌الله مهدیان با اشاره به اینکه تعاونی‌ها از خوش حساب ترین مشتری‌ها هستند، گفت: مطالبات غیرجاری (معوقه‌ها) در بانک توسعه تعاون تنها ۸ درصد تسهیلات پرداختی بوده است که این از متوسط آمار در سیستم بانکی کشور نیز کمتر است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و همچنین در زمینه مشاغل خرد خانگی نیز ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک می‌تواند ادعا نماید که همراه بانک رفاه در پرداخت تسهیلات ویژه سیل زدگان پیشرو بوده است.

مهدیان افزود: در پی وقوع سیل در کشورمان در فروردین ۹۷، بانک توسعه تعاون به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان داشته است که جمعاً ۱۱ هزار فقره تسهیلات و در قالب دو طرح پرداخت خواهد شد.