اقساط و شرایط دریافت وام 200 میلیونی | افزایش 4 برابری سقف وام قرض‌الحسنه

سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری و اشتغال زایی در بانک های قرض الحسنه به ترتیب چهار و پنج برابر شد. امروز هم علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«‌سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به 2۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت.وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت.»

چند روز پیش اعلام شد که  با موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، ، سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری برای اشخاص حقیقی 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت حداکثر 60 ماهه تعیین شد. سقف مبلغ یاد شده، پیشتر 50 میلیون تومان بود. از سوی دیگر سقف تسهیلات اشتغال زایی برای کسب و کارهای خرد و کوچک از 100 میلیون تومان به 500 میلیون تومان رسید و دوره بازپرداخت آن حداکثر 84 ماهه شد. به گزارش خراسان، به طور کلی منتظر ماندن در نوبت، داشتن میانگین حساب مناسب، نداشتن بدهی بابت وام قرض الحسنه، داشتن ضامن یا اعتبارسنجی مناسب از جمله مولفه هایی است که متقاضیان تاکنون در فرایند دریافت وام قرض الحسنه بانک ها با آن روبه رو بوده اند.

نکته دیگر درباره این نوع تسهیلات نرخ کارمزد و سود آن است که عمدتاً 4 درصد تعیین شده است. محاسبات نشان می دهد با فروض یاد شده، مبلغ اقساط ماهانه برای وام قرض الحسنه ضروری اشخاص حقیقی 3 میلیون و 683 هزار تومان و برای وام اشتغال زایی 6 میلیون و 834 هزار تومان خواهد بود.