امکان خرید دلار از ۴ بانک از امروز

بانک مرکزی اعلام کرد از یکشنبه علاوه بر صرافی‌های مجاز، امکان خرید ارز حداکثر به میزان دو هزار یورو یا معادل آن به دلار از شعب منتخب و واحدهای ارزی بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران برای اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال با ارائه کارت ملی فراهم گردیده است.

فردای اقتصاد: اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس تهران در روز شنبه صعودی و مثبت دنبال شد.  شاخص کل با رشد  ۴۴،۷۸۳ واحد (معادل ۳.۴۹ درصد) که یک رکورد از بهمن ۹۹ محسوب می‌شد در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط مشابهی داشت و با رشد ۲.۴۷ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۴،۱۹۵ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فرآورده‌های نفتی، خودرو و قطعات و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، شپنا و شبندر بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۳۲۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فولاد و شبندر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس  و شستا داشتند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار: نماد «سهام‌یار» برای بیمه سهام سهامداران در نظر گرفته شده است. قرار است بر این اساس پرتفوی سهامداران حقیقی با ارزش سهام کمتر از ١٠٠ میلیون تومان بیمه شود.

وزیر صمت گفت: تامین مالی زنجیره ای که از سال گذشته مصوب شده و رشد خوبی دارد و در چند ماه اخیر بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق زنجیره‌ای تأمین مالی شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: اعلام قیمت اوراق در بورس از یکسو و کنترل نرخ ارز در بازار از سوی دیگر، قطعا تاثیر مثبتی بر قیمت سکه در بازار خواهد داشت.

سخنگوی بازار متشکل ارزی: با شروع عرضه ارز در سامانه برخط، از هیجانات بازار ارز کم می شود و بازار به سمت آرامش می‌رود. بانک مرکزی از امروز صراف‌ها را موظف کرد بخشی از ظرفیت ارزی خود را از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی عرضه کنند. از ابتدای صبح شنبه تا ساعت ۱۲:۳۰ حدود ۵ هزار درخواست خرید ارز در سامانه برخط به ثبت رسید.

زنگنه نماینده تربت، ‌مه‌ولات و زاوه از افزایش ۵ برابری نرخ خرید تضمینی زعفران به عنوان مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از نابودی زعفران به عنوان محصول استراتژیک خبر داد.

حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد شد.

قیمت دلار دیروز با ۱۱۷۰ تومان رشد به ۳۶۲۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی (۲.۲درصدی) به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

بانک مرکزی اعلام کرد در راستای تسهیل و تأمین تقاضای ارز به‌صورت اسکناس از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ علاوه بر صرافی‌های مجاز، امکان تأمین ارز حداکثر به میزان دو هزار  یورو یا معادل آن به دلار از طریق شعب منتخب و واحدهای ارزی بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران برای اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال با ارائه کارت ملی نیز فراهم گردیده است.

۲۳۰۰ حساب بانکی فعالان غیرمجاز ارزی شناسایی و مسدود شد.

وزیر خارجه: منتظر پاسخ آمریکا به پیام‌مان هستیم.

وزیر امور خارجه: پهپادهایی که به روسیه داده‌ایم مربوط به ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین است.

وزیر امور خارجه: اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده، نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهیم بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت تلاش برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با ایران از حمایت‌های اتحادیه اروپا از «تظاهرات‌کنندگان» ایرانی جدا است.