ایجاد ثبات در بازار پول و ارز با همراهی نظام بانکی میسر شد

رییس کل سابق بانک مرکزی با قدردانی از همکاری بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور، ایجاد ثابت در بازار پول و ارز از طریق سیاست‌های نوین پولی و بازار متشکله ارزی را حاصل این همکاری موفقیت‌آمیز دانست.

«عبدالناصر همتی» روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از آنجا که قطع همکاری من با بانک مرکزی همزمان با مبارزه‌های انتخاباتی اعلام شد، فرصت قدردانی از همکاری و همراهی بانک مرکزی و سیستم بانکی پیش نیامد.

وی ادامه داد: اینک در پایان سه سال مسوولیت خود در بانک مرکزی از تلاش‌ها و خدمات همه همکاران بانک مرکزی و سیستم بانکی در دوران سخت ظهور پیامدهای بحران بانکی، جنگ اقتصادی و فشار حداکثری آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران تشکر و قدردانی می‌کنم.

همتی نوشت: خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه، تلاش برای تامین ارز نیازهای اساسی و ضروری کشور، ایجاد ثبات در بازار پول و ارز از طریق سیاست‌های نوین پولی و بازار متشکله ارزی، اصلاح و ترمیم ناترازی سیستم بانکی، پشتیبانی از تولید و احیای مجدد رشد اقتصادی در شرایطی که همه پیش‌بینی‌های داخلی و خارجی تعمیق رکود را قطعی می دانست، کنترل گردش ریال، و تعمیق مبارزه با پولشویی، راه اندازی سامانه‌های مرتبط با شفاف سازی تراکنش‌ها و عملیات ارزی و ریالی، اجرایی کردن احکام شرع در امهال و محاسبه‌های سود بانکی بخشی از اقدام‌های شما همکاران بود.

طبق گزارش وزارت کشور از کل واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر کل آرای ماخوذه، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که این مشارکت ۴۸.۸ درصد است.

سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام نخست و از سوی مردم به عنوان امانت‌دار دستگاه اجرایی و رییس جمهوری انتخاب شد.

همچنین محسن رضایی میرقائد با سه میلیون ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای، عبدالناصر همتی با ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر رای و سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ نفر رای در رتبه های بعدی قرار گرفتند.