بازگشت ۳ واحدی تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضایی در زنجان

خبرگزاری میزان- رییس دادگستری زنجان از بازگشت ۳ واحدی تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضایی خبر داد و گفت: انتظار ما از سیستم بانکی این است که در محاسبه سود‌های بانکی ضمن رعایت مقررات بر اساس مصوبات بانک مرکزی اقدام کنند.
خبرگزاری میزان– حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی  با بیان اینکه دستگاه قضایی حمایت از تولید و تلاش برای پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی را یک وظیفه برای خود می‌داند بیان کرد: دستور اخیر ریاست قوه قضاییه مبنی بر اینکه بانک‌ها حق تملک واحد‌های تولیدی را به خاطر بدهی بانکی ندارند، در استان زنجان با قاطعیت و بدون اغماض اجرا خواهد شد.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان زنجان  اظهار داشت: هیچ دستگاه و سازمان دولتی حق ندارد با اقدامات خود منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی شود، چرا که این عمل برخلاف ضوابط و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نباید اقدامات ما خواسته و ناخواسته منجر به تعطیلی بنگاه‌های تولیدی شود.
صادقی نیارکی ادامه داد: انتظار ما از سیستم بانکی این است که در محاسبه سود‌های بانکی ضمن رعایت مقررات بر اساس مصوبات بانک مرکزی اقدام کند، چرا که اخذ سود‌های بانکی با درصد‌های بالا خلاف شرع و نظر مراجع تقلید است.
این مقام عالی قضایی استان زنجان افزود: تعداد ۱۸ واحد صنعتی با اخذ تسهیلات حدود ۴۵۰ میلیارد تومان از بانک‌های عامل استان، به لحاظ اینکه نتوانستند به موقع اقساط مربوطه را پرداخت کنند، متاسفانه بانک‌های عامل اقدام به تملیک واحد‌ها کرده و از ادامه فعالیت و تولید جلوگیری و یا از راه اندازی محروم شدند که این تعداد واحد‌ها ظرفیت اشتغال ۵۳۴ نفر را داشتند.
رییس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: با حضور مسئولین مربوطه مشکل ۳ واحد تولیدی از ۱۸ واحد مذکور مطرح و مشکلاتشان مرتفع شد و مقرر شد این ۳ شرکت مجددا راه اندازی و زمینه تولید و اشتغال کارگران فراهم شود و این اقدام مبارکی است.
وی با اشاره به اینکه به دبیر خانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان دستور داده شد، ضمن پیگیری روزانه مشکلات واحد‌های تولید واخذ گزارش از اقدامات دستگاه‌ها با قوت و بصورت منظم جلسات را بصورت هفتگی جهت بررسی مشکلات ۱۸ واحد تولیدی استان دستور کار خود قرار خواهد داد تأکید کرد:دستگاه قضایی با قاطعیت پیگیری‌های لازم را در این مورد انجام خواهد داد و مشکلات این واحد‌ها در آینده نزدیک حل خواهد شد.