بانک ها تعطیل می‌شوند؟

با اوج گیری پیک پنجم کرونا در ایران مسئول اتاق اصناف خواستار تعطیلی بانک ها شده است چرا که با ادامه فعالیت بانک ها جلوگیری از کار اصنافی که موظف به تعطیلی و بستن کسب وکار خود هستند امکان پذیر نیست.
بانک ها تعطیل می‌شوند؟
اصناف توقف کسب وکار خود را در حالی که بانک ها تعطیل نیستند و چک های طرف حساب ها باید پاس شوند منطقی نمی دانند و از طرفی تعطیلی اصناف در حالی که مالیات همچنان با شدت تمام از اصناف مطالبه می شود به هیچ عنوان نمی تواند برای اهالی کسب وکار امکان پذیر باشد.

درخواست رئیس اصناف برای تعطیلی بانک ها و سازمان های مالیاتی

قاسم نوده‌فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای به استاندار تهران اعلام کرد که برای اثربخشی بیشتر کنترل بیماری کرونا در صورت لزوم باید بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی هم تعطیل شوند. او در نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اعلام کرد که با وجود شرایط بد اقتصادی امکان تعطیلی واحدهای صنفی وجود ندارد، اما برای اثربخشی بیشتر کنترل بیماری کرونا در صورت لزوم باید بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی نیز همراه با اصناف تعطیل شوند.

به نوشته روزنامه اعتماد در نامه رییس اتاق اصناف به محسن بندپی استاندار استان تهران در مورخ ۱۳/ ۴/ ۱۴۰۰ آمده است: احتراما، همان‌گونه که مستحضرید شرایط اقتصادی صاحبان صنوف و خانواده‌های آنها، به مرحله‌ای از بحران و آسیب‌های مختلف رسیده است که دیگر امکان تعطیلی واحدهای صنفی برای فعالان اقتصادی ممکن نیست و از سوی دیگر فشارهای روحی و روانی آستانه تحملی برای صنوف باقی نگذاشته است.

شایان ذکر است در فازهای قبلی کرونا بانک ها در برخی مقاطع تعطیل شده اما در بانک ها و شعبه های محدود در ساعت هایی از روز به سرویس دهی ادامه داده اند.