با برهم زنندگان نظم امنیت جامعه برخورد شدید می شود

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با بیان اینکه با برهم زنندگان نظم امنیت جامعه برخورد شدید می‌شود اظهار داشت: هیچ گونه مسامحه‌ای در این خصوص نداریم و برخورد جدی و شدیدی با آن‌ها خواهیم داشت و منطبق با قانون با اراذل و اوباش برخورد می‌شود.

خبرگزاری میزان– حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در جلسه کنترل مجرمین حرفه‌ای گفت: برای سیستم بانک اطلاعاتی شیوه نامه‌هایی در نظر گرفته شده است و در خصوص نحوه وارد کردن اطلاعات مجرمین حرفه‌ای و با سابقه، آموزش‌های لازم ارائه شده است که توسط ضابطین درج و دادستانی نظارت خواهد داشت که همه ضابطین و دادسرا به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. این بانک اطلاعاتی در حال تکمیل هست و اطلاعاتی جامع و دقیق در خصوص مجرمین حرفه‌ای در اختیار دادسرا و ضابطین و اداره کل زندان قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی بیان داشت: انفورماتیک دادگستری استان نیز در تکمیل فرایند درج وکامل شدن بانک اطلاعات مجرمین نقش مهمی دارد، هر چه سریعتر باید تکمیل شود.
وی بیان داشت: باید برخورد جدی با مجرمین حرفه‌ای داشته باشیم تا امنیت مردم به مخاطره نیافتد و احساس امنیت کنند و در برخورد با مجرمان حرفه‌ای هیچ گونه کوتاهی از لحاظ قضایی و انتظامی و … صورت نگیرد و قانون باید اجرا شود.
دادستان مرکز استان در خصوص برخورد با اراذل و اوباش گفت: هیچ گونه مسامحه‌ای در این خصوص نداریم و برخورد جدی و شدیدی با آن‌ها خواهیم داشت و منطبق با قانون با اراذل و اوباش برخورد می‌شود و هیچ سهل انگاری در این مورد پذیرفته نخواهد بود و هر کسی در جامعه ایجاد رعب و وحشت کند به سزای عمل خود خواهد رسید.
حبیبی در پایان صحبت‌های خود تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمین را یک گام مهم برای تضمین امنیت جامعه دانست وگفت بانک اطلاعاتی می‌تواند امنیت مجرمان را سلب و امنیت مردم را تضمین کند چراکه با وجود بانک اطلاعاتی هیچ مجرم سابقه داری در امان نخواهد بود و همیشه تحت کنترل پلیس و دستگاه قضایی خواهد بود.
در ادامه این جلسه اعضای حاضر به بررسی مصوبات جلسه قبل و پیگیری و اجرایی کردن آن‌ها پرداخته و هر یک نکته نظرات خود را ارائه و در پایان مصوباتی به تصویب اعضاء رسید.