بیمه مرکزی دادن ضمانت‌نامه حسن انجام کار را ممنوع کرده است

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد گفته است که زمان استاندارد برای پرداخت خسارت به مشتریان شرکت‌های بیمه‌ای در رشته‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است و در یک رشته به خصوص هم با توجه به کیفیت خسارت زمان پرداخت غرامت متفاوت است.
چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، معصوم ضمیری در گفتگو با چابک آنلاین در خصوص تعلل شرکت‌های بیمه‌ای در پرداخت خسارت به مشتریان گفت: شرکت‌های بیمه‌ای برای پرداخت خسارت نیاز به یکسری مدارک دارند.
وی ادامه داد: مدارکی که اثبات کننده وقوع حادثه هستند و به بیمه‌گران کمک می‌کنند میزان خسارت را تعیین کرده و به بیمه‌گزار بپردازند.
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد بیان کرد: زمان پرداخت خسارت در رشته‌های مختلف متفاوت است به عنوان نمونه برای تعیین خسارت آتش سوزی در یک کارخانه یک تیم کارشناسی باید کار کنند تا خسارت درست ارزیابی شود.
ضمیری افزود: در این صورت نمی‌توان گفت که شرکت‌ها در پرداخت خسارت تعلل می‌کنند و لازمه‌ی دقت در رسیدگی و پرداخت خسارت واقعی این است که دوره بررسی گاهی طولانی می شود.
وی اظهارکرد: برای خسارت‌های جزئی مانند خسارت اتومبیل به طور قطع بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای خسارت را خیلی سریع و دریک تا دوروز پرداخت می کنند.
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد تصریح کرد: زمان استاندارد برای پرداخت خسارت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است و در یک رشته به خصوص هم با توجه به کیفیت خسارت زمان پرداخت غرامت متفاوت است.
ضمیری بیان کرد: زمانی که دو اتومبیل در داخل شهر تصادف می کنند و میزان خسارت زیر 6 میلیون است همزمان با بازدید، خسارت توسط واحد خسارت پرداخت می شود اما در زمانی که حادثه‌ای پیچیده مانند تصادف یک تعداد ماشین در اتوبان رخ دهد بررسی کارشناسی تصادف و تعیین خسارت گاهی یک تا دو هفته طول می کشد.
به گفته وی متوسط زمان پرداخت خسارت در شرکت بیمه پاسارگاد بستگی به پیچیدگی موضوع بیمه نامه دارد خسارت های ساده یک تا دوروزه پرداخت شده و خسارت های پیچیده به یک تا دوهفته زمان برای بررسی کارشناسانه نیاز دارند.
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد عنوان کرد: بعضی از خسارت ها به یک دوره ی قانونی نیاز دارند مانند اتومبیل هایی که دارای بیمه بدنه هستند و به سرقت می روند و در مقررات بیمه یک دوره انتظار برای آن پیش بینی شده که به طور تقریبی دوماه است و درصورت پیدا نشدن اتومبیل و قطعی شدن خسارت ،مبلغ آن پرداخت می شود.
ضمیری اظهارکرد: از آنجایی که خسارت ها از نظر کیفیت متفاوت هستند نمی توان یک دوره ی مشخص را به صورت کلی برای تمام خسارت ها تعریف کرد خسارت های ساده به سرعت پرداخت می شوند اما خسارت های پیچیده بسیار زمان بر هستند.
وی درمورد توافق شرکت‌ها برای عدم ارائه ضمانت نامه اجرا در حین قرارداد گفت: بیمه مرکزی ضمانت نامه حسن انجام کار را ممنوع کرده است زیرا شرکت‌های بیمه موظف هستند که خدمات بیمه‌ای را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند و برای این موضوع دیگرنیازی به دادن ضمانت نامه نیست و در حال حاضرهیچ شرکت بیمه‌ای ضمانت نامه حسن انجام کار نمی دهد.
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد بیان کرد: اما برای شرکت کردن در مناقصات منعی برای دادن ضمانت نامه وجود ندارد و شرکت های بیمه‌ای می توانند ضمانت نامه بدهند.