تأکید بر لزوم حذف بروکراسی‌های اداری غیرضروری برای تسریع در خدمت رسانی

رییس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: باید همزمان با گام دوم انقلاب و دوره تحول دستگاه قضایی، تفکر بسیجی در جامعه حقوقدانان نهادینه شود.

 

خبرگزاری میزان – نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان هرمزگان با حضور رییس کل دادگستری استان، فرمانده سپاه امام سجاد «ع» و دیگر اعضا برگزار شد.

علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری این نشست با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس شریعت اسلامی بنا شده است، تفکر بسیجی را اندیشه‌ای پیروزمندانه، فساد ستیز، مأیوس کننده برای دشمن و امید بخش برای کشور برشمرد که بن بستی در آن وجود ندارد.

وی در ادامه ابراز داشت: هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان، به عنوان نخبگان جامعه حقوقی، مسئولیت بالایی در رفع مشکلات قضایی و حقوقی جامعه دارند و تفکر ارزشمند این مجموعه نقش آفرینی در جهت کارآمد سازی نظام اسلامی است.

 

علی صالحی تأکید کرد: باید همزمان با گام دوم انقلاب و دوره تحول دستگاه قضایی، تفکر بسیجی در جامعه حقوقدانان نهادینه شود به نحوی که این روحیه انقلابی موجبات خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم و افزایش رضایتمندی عمومی را به همراه داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان، افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را سرمایه‌ای اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: ارتقای سطح رضایتمندی مردم ناشی از تلاش شبانه روزی در مسیر خدمت رسانی می‌باشد.

وی همچنین با بیان اینکه مشکلات کشور با روحیه بسیجی حل می‌شود، تأکید کرد: ضرورت دارد تفکر بسیجی در تمامی دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی کشور نهادینه شود تا علاوه بر رونق تولید موجبات کاهش وابستگی را فراهم آورد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان همچنین با تأکید بر لزوم حذف بروکراسی‌های اداری غیرضروری بر ضرورت انجام کار مردم در کوتاهترین زمان ممکن تأکید کرد.

رییس شورای قضایی هرمزگان اظهار داشت: دادگستری کل استان هرمزگان آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی در حوزه و دانشگاه و بهره گیری از قابلیت سازمان‌های مردم نهاد، در آگاهی سازی عمومی، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم، حرکتی فعال و پویا داشته باشد و عملکرد دادگستری استان هرمزگان و موفقیت‌های حاصل شده در به روز شدن پرونده‌ها نیز نمایانگر عزم و اراده جدی برای تحقق این مطلب است.

گفتنی است، در جریان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین درویشی امام جمعه موقت بندرعباس نیز با بیان اینکه باید ببینیم در طول ۴۰ سال گذشته در چه مواردی رشد داشته ایم و علت این پیشرفت‌ها چه بوده است، اظهار داشت: آنچه ایران را ابر قدرت منطقه کرده است به واسطه روحیه بسیجی و اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آنچه باعث ضعف در تولید شده عدم رعایت عدالت در واگذاری‌ها و امر توسعه بوده است.

در ادامه، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان نیز روحیه مردمی حضرت آیت الله رئیسی را دلیل ایجاد امیدواری در سطح جامعه عنوان کرد و برخورد قاطع دستگاه قضایی با جرائم سازمان یافته و دانه درشت‌ها را شایسته تقدیر برشمرد.

وی همچنین تأکید کرد: رفع موانع تولید، استفاده از ظرفیت گمرکات و صنایع می‌تواند زمینه ساز پیشرفت و تغییر وضعیت نامطلوب به جا مانده در بعضی نقاط استان هرمزگان شود.

احسان کامرانی رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی هرمزگان و مسئول بسیج اساتید استان نیز با تشریح ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان هرمزگان به بیان نقش کلیدی دریا و اقتصاد دریا محور در عرصه اقتصاد تحقق توسعه پایدار پرداخت.