تعیین تکلیف پرونده‌های معوق مرتبط با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از اولویت‌های دستگاه قضاست

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تعیین تکلیف پرونده های معوق مرتبط با صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی از اولویت های دستگاه قضایی در استان بوشهر است که در این راستا اقداماتی پیش بینی شده تا پرونده‌ها با دقت و در اسرع وقت ممکن در شعب تخصصی در نظر گرفته شده رسیدگی شوند.

خبرگزاری میزان – «علی جمادی» رییس کل دادگستری استان بوشهر در نشست مشترک مقامات قضایی و بازرسی استان بوشهر با مدیران ارشد صنعت نفت ،گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه انرژی پارس ضمن اشاره به رونق و جهش تولید در همه عرصه های تولیدی و صنعتی گفت: دستگاه قضایی نیز با حمایت قضایی و ایجاد امنیت پایدار به کمک سایر دستگاه ها در راستای جهش تولید تلاش کرده تا این امر مهم محقق شود.

جمادی با اشاره به پرونده های معوق افزود: تعیین تکلیف پرونده های معوق مرتبط با صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی در منطقه کنگان و عسلویه از اولویت های دستگاه قضایی در استان بوشهر است که در این راستا اقداماتی پیش بینی شده تا پرونده‌ها با دقت و در اسرع وقت ممکن در شعب تخصصی در نظر گرفته شده رسیدگی شوند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر به نحوه صحیح طرح دعوی از سوی دستگاه های دولتی در رسیدگی به پرونده های مهم قضایی اشاره کرد و افزود: طرح دعوی صحیح و دفاعیات خوب و کارشناسی از سوی دستگاه ها موجب حفظ حقوق دولت و بیت‌المال خواهد شد.

همچنین شهبازی بازرس ارشد استان بوشهر در ادامه ضمن اشاره به اشتغال و تولید در سال جهش تولید، گفت که رییس قوه قضاییه و رییس کل بازرسی کشور نیز در خصوص لزوم حمایت از تولید و سرمایه گذاری و لزوم تسریع در فرایندها و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری تاکیدات زیادی داشته و دارند.

وی در ادامه به بعضی مشکلات موجود در منطقه و پرونده های تشکیل شده اشاره کرد و برای برون رفت از آنها نیز توصیه هایی داشت.

«ایرج خرم‌دل» مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بزگترین منطقه تخصصی صنایع نفت و گاز در جهان است گفت: ۸/۶ درصد ذخایر شناخته شده گاز دنیا در میدان مشترک پارس جنوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مساحت میدان مشترک پارس جنوبی 9 هزار و 700 کیلومتر مربع است گفت: سه هزار و 700 کیلومترمربع آن در آب های سرزمینی ایران واقع شده است که خوشبختانه با مجموعه اقداماتی که از سوی وزارت نفت انجام شد هم اکنون تولید گاز ایران در این میدان از قطر پیشی گرفته است.

خرم‌دل با اشاره به ماموریت اصلی سازمان در جذب سرمایه برای توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی در منطقه گفت: افزایش کارایی و اثر بخشی مدیریت منابع مالی و جذب سرمایه در راستای درآمدزایی ، سودآوری و ایجاد ارزش افزوده در سطح منطقه و تامین خواسته های مشتریان و ذینفعان کلیدی از دیگر ماموریت های کلیدی سازمان است که در نهایت این امر منجر به جهش تولید و اشتغالزایی در سطح منطقه خواهد شد.

«هادی هاشم‌زاده» مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این نشست با اشاره به حجم سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه گفت: در بخش ساخت و بهره برداری از پالایشگاه های گازی و همچنین بخش دریایی آن میلیاردها دلار از سوی وزارت نفت سرمایه گذاری صورت گرفته است که این موضوع فرصتی بی بدیل و یگانه برای پیشرفت کشور فراهم کرده است.