تولید و عرضه بالغ بر ۱۰۰ نوع محصول با برند حامی / بیش از ۱۰ هزار شغل غیرمولد به شغل مولد تبدیل شد

خبرگزاری میزان- مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: توانمند سازی زندانیان برای بازگشت به جامعه یکی از اهداف بنیاد تعاون است که سالانه بالغ بر ۷۰ هزار نفر از زندانیان کشور در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای تحت آموزش قرار می‌گیرند.

رحیم مطهر نژاد در گفتگو با میزان در تشریح عملکرد بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: توانمند سازی زندانیان برای بازگشت به جامعه یکی از اهداف بنیاد تعاون است که سالانه بالغ بر ۷۰ هزار نفر از زندانیان کشور در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای تحت آموزش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مددجویان تا قبل از سال ۹۱ به مشاغلی مبادرت می‌کردند که بازده اقتصادی نداشت، از تبدیل مشاغل غیرمولد به مولد خبر داد و گفت: برخی از محصولات مانند مصنوعات چوبی (قایق، لنج و …) با کار طاقت فرسا تولید می‌شد، ولی روانه بازار نمی‌شد که بنیاد با هدف توانمند سازی زندانیان برای دوران پس از آزادی فعالیت‌های غیربازده را به فعالیت‌های دارای بازده اقتصادی تبدیل نمود.

مطهر نژاد اضافه کرد: دراین راستا بیش از ۱۰ هزار شغل غیرمولد به شغل مولد تبدیل شد.

وی همچنین در تشریح اقدامات و عملکرد بنیاد تعاون در مواجهه با ویروس کرونا گفت: کلیه کارگاه‌های بنیاد با هدف جلوگیری از شیوع ویروس در بین زندانیان تعطیل شد و با رایزنی با ستاد نیرو‌های مسلح و وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ادارات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان‌های کشور اقدامات اولیه برای جذب سفارشات تولید ماسک و تونل‌های ضدعفونی کننده، لباس‌های بیمارستانی یک بار مصرف و فیس شیلد در دستور کار نمایندگی‌های سراسر کشور قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: طی سال‌های اخیر با تاسیس شرکت عمران و ساختمان حامی امید به حوزه فعالیت‌های عمران و ساختمان، طراحی، مشاوره و اجرای پروژه‌های مختلف وارد شده است و طراحی و احداث مراکز رفاهی و تالار‌های پذیرایی حامی در شهرستان خرم آباد، طراحی و احداث هایپرمارکت حامی در استان خوزستان، استان زنجان و احداث مرکز خدمات رفاهی حامی در استان کرمان، خدمات رفاهی گل سرخ در استان هرمزگان و مرکز خدمات خودرویی در خراسان جنوبی و طراحی و احداث مجتمع نان حامی چابهار در استان سیستان و بلوچستان و احداث مرکز خودرویی مشکین شهر و… از مهم‌ترین پروژه‌های خدماتی و رفاهی بنیاد است.
مطهر نژاد با اشاره به فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی در کشور گفت: بنیاد تعاون زندانیان طی سنوات گذشته به تاسیس و بهره برداری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی در اغلب استان‌ها و برخی از شهرستان‌ها اقدام نموده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵ فروشگاه حامی در کشور احداث و تاسیس و بهره برداری شده  که هدف احداث ۵۰۰ فروشگاه حامی در طی ۵ سال آینده در کشور است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از بزرگ‌ترین فروشگاه حامی کشور با مساحت ۹۰۰ مترمربع در استان خوزستان نام برد و گفت: این فروشگاه با هدف تامین مایحتاج عمومی مردم در حال فعالیت است همچنین گالری گل حامی با مساحت یک هزار مترمربع با عرضه انواع گل، نهال، گلدان و گل‌های آپارتمانی و پرنده‌های تزئینی در استان مرکزی مشغول به فعالیت است.

وی تصریح کرد: بنیاد تعاون زندانیان در سال گذشته موفق به تولید وعرضه بالغ بر ۱۰۰ نوع محصول با برند حامی در بازار شده است و در حال حاضر بیش از ۳۴۰۰ قلم کالا در حوزه‌های صنایع دستی، چرم و چوب و… در بیش از ۴۵ فروشگاه زنجیره‌ای حامی، فروشگاه‌های داخل زندان‌ها و زنجیره‌ای معتبر و سایت‌های فروش اینترنتی در سراسر کشور عرضه می‌گردد.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات بنیاد تعاون زندانیان در خصوص رفاه زندانیان می توان به  ارائه خدمات پولی و بانکی نوین تحت عنوان حامی کارت اشاره کرد که زندانیان به غیر از هزینه صدور کارت حامی، هزینه دیگری را برای استفاده از خدمات پولی و بانکی در زمان حضور در زندان‌ها پرداخت نمی‌کنند.