ثبت رکورد جدید انس جهانی/ خرید و فروش سکه رونق گرفت

تهران- ایرنا- قیمت انس جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت رکورد جدیدی را ثبت کرد و به بهای دو هزار و ۷۰ دلار رسید و خرید و فروش سکه و طلا در بازار داخل رونق یافت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بررسی بازار سکه و طلا در واپسین روزهای اسفندماه حاکی از این است که قیمت سکه با توجه به ثبت رکوردهای‌ جدید انس جهانی طلا نوسان داشت، اما با این حال باز هم در کانال ۱۲ میلیون تومان باقی ماند و تمایلی به ترک این محدوده قیمتی نداشت.

سکه طرح جدید در نخستین روز هفته سوم اسفندماه یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان بود و روز بعد ۱۳۰ هزار تومان ارزان شد اما در روز دوشنبه دوباره وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و تا پایان هفته در این کانال نوسان داشت.

بالاترین قیمتی که سکه طرح جدید در هفته گذشته معامله شد مبلغ ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و پایین‌ترین رقم ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بود.

نوسان در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز قابل توجه بود. به‌طوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار روز شنبه یک میلیون و ۱۹۸ هزار تومان بود و در روز دوشنبه به یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسید.

نرخ طلای خام در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب برابر یک میلیون و ۲۳۷ هزار تومان و یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان بود و در پایان هفته معادل یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان معامله می‌شد.

روز شنبه بهای هر مثقال طلا پنج میلیون و ۲۲۰ هزار تومان بود که روز دوشنبه با نرخ پنج میلیون و ۲۴۵ هزار تومان هم خرید و فروش می‌شد.

هر مثقال طلا روز سه‌شنبه برابر پنج میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بود اما در دو روز پایان هفته قیمت آن کاهش یافت به طوری که روز چهارشنبه برابر پنج میلیون و ۳۲۶ هزار تومان و روز پنجشنبه پنج میلیون و ۲۷۲ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره تحولات بازار طلا گفت: هفته گذشته قیمت طلا به بالاترین رقم خود در تاریخ رسید و هر انس ۲ هزار و ۷۰ دلار فروخته شد که تا کنون چنین رکورد را نداشتیم و علت آن جنگ اوکراین و روسیه است که موجب افزایش قیمت نفت و در نتیجه افزایش بهای طلا شد.

«محمد کشتی آرای» افزود: هفته گذشته نوسان قیمت انس جهانی طلا از یک هزار و ۷۹۳ دلار به دو هزار و ۷۰ دلار رسید.

وی اظهارداشت: روز پنجشنبه قیمت انس جهانی در محدوده دو هزار دلار بود و با توجه به اینکه از التهاب بازار کاسته شده بود باعث شد قیمت‌ها در این روز نسبت به روز قبل از آن کاهش یابد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه با توجه به افزایش تقاضا برای خرید انواع سکه در بازار نیز از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در مجموع معاملات طلا در هفته سوم اسفندماه در مقایسه با هفته قبل از آن رونق داشت و داد و ستدها افزایش داشت.

به گفته کشتی آرای در مجموع، قیمت‌ها در بازار طلا در هفته سوم اسفندماه با نوسان زیادی همراه بود که این امر بیشتر ناشی از افزایش قیمت انس جهانی طلا بود.

در هفته گذشته قیمت ارز نوسانات کمی داشت و همچنان در بازار آزاد در کانال ۲۵ هزار تومان معامله می‌شد.

ثبت رکورد جدید انس جهانی/ خرید و فروش سکه رونق گرفت